Podobnie jak poprzednia generacja modelu, nowe Porsche Cayenne jest już dostępne w Niemczech z napędem hybrydowym typu plug-in. W kolejnych krajach europejskich samochód zadebiutuje pod koniec maja. Ceny na rynku niemieckim rozpoczynają się od 89 822 euro (ok. 378 000 zł).
Model Cayenne E-Hybrid otrzymał 3-litrowy silnik V6 (250 kW/340 KM) oraz jednostką elektryczną (100 kW/136 KM). Moc systemowa pojazdu wynosi 340 kW (462 KM). Jak informuje Porsche, dzięki funkcji boost, znanej z supersportowego 918 Spyder, maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm dostępny jest tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego. Zależnie od sytuacji na drodze i wymagań w zakresie wydajności, kierowca może korzystać z dodatkowej siły napędowej w całym zakresie prędkości.
Stopień wsparcia ze strony silnika elektrycznego oraz tempo ładowania akumulatora podczas jazdy zależą od wybranego trybu jazdy. W zorientowanych na osiągi programach Sport i Sport Plus praktycznie całą energię zgromadzoną w bateriach można wykorzystać na doładowanie. W trybie Sport akumulatory ładowane są w zakresie niezbędnym dla bieżącego działania funkcji boost, a w Sport Plus – tak szybko, jak to tylko możliwe. Dwa pozostałe ustawienia służą zapewnieniu maksymalnej efektywności.
Hybrydowe Cayenne przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 s i może się rozpędzić do 253 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym maksymalny zasięg samochodu wynosi 44 km, zaś prędkość maksymalna 135 km/h.
W porównaniu do poprzedniej generacji modelu, moc silnika spalinowego wzrosła o 7 KM, zaś elektrycznego o 41 KM. Natomiast pojemność baterii zwiększyła się z z 10,8 do 14,1 kWh, czyli o około 30%. Chłodzony cieczą akumulator, przechowywany pod podłogą tylnej części pojazdu, składa się z ośmiu modułów ogniw – każdy z 13 pryzmatycznymi ogniwami litowo-jonowymi. Naładowanie go z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny. Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, uzupełnienie energii z gniazdka 230 V (32 A) potrwa 2,3 godziny.
Procesem ładowania można sterować i monitorować go za pośrednictwem systemu Porsche Communication Management (PCM) oraz zdalnie, przy użyciu aplikacji Porsche Connect. Standardowe wyposażenie obejmuje niezależną wentylację, czyli ogrzewanie i klimatyzację dostępne po wyłączeniu zapłonu. Również tymi funkcjami można sterować zdalnie, za pomocą smartfona. Aplikacja Porsche Connect służy także do wyszukiwania i filtrowania stacji ładowania oraz ustawiania ich jako celu nawigacji. Nowa usługa Porsche Charging zapewnia dostęp do stacji ładowania różnych dostawców, bez potrzeby dodatkowej rejestracji. Rozliczanie odbywa się za pośrednictwem konta Porsche ID.
press.pl.porsche.com, materiały własne