Producent z siedzibą w Tokio ogłosił plan strategii elektryfikacji w Chinach. W trakcie prezentacji odbyła się także światowa premiera nowych aut BEV marki: dwóch modeli produkcyjnych i trzech koncepcyjnych. Wszystkie nowe modele, które Honda wprowadzi w Chinach po 2030 roku, będą zelektryfikowane. Japoński gigant zapowiedział, że ciągu najbliższych pięciu lat wprowadzi do Chin 10 modeli EV marki Honda, a mianowicie „serię e:N”. Pierwsze z nich trafią do sprzedaży w 2022 r. Chiny to największy i najbardziej chłonny rynek samochodów elektrycznych na świecie, trudno się więc dziwić, że właśnie o chińskich klientów zabiegają wszystkie liczące się koncerny motoryzacyjne.
Wzmocnienie sieci sprzedaży BEV w Chinach
W tym celu Honda właśnie rozpoczyna wzmacnianie swojej sieci sprzedaży w Chinach. Koncern stworzy m. in. nowe punkty sprzedaży swoich aut elektrycznych we wszystkich większych miastach. Ponadto istniejące w Chinach placówki dealerskie Hondy rozszerzą swoją działalność o sprzedaż aut BEV. Honda zapowiada, że „pierwsze pojazdy elektryczne marki Honda w Chinach, serii e:N, zaoferują nową przyjemność z jazdy, unikalną dla pojazdów elektrycznych Hondy”. Sprzedaż serii e:N rozpocznie się od modeli e:NS1 i e:NP1, które trafią do sprzedaży w Chinach wiosną 2022 roku.
Nowa „e:Technology”
Nazwa „e:N” reprezentuje dążenie Hondy w erze elektryfikacji. Litera „e:” pochodzi od „e:Technology”, wspólnej nazwy marki technologii elektryfikacji Hondy, dzięki której Honda dąży do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Litera „N” oznacza „Nowy/Następny”, co oznacza tworzenie nowej wartości dla mobilności nowej generacji. Linia e:N Series symbolizuje początek w pełni zelektryfikowanej firmy motoryzacyjnej, która rozpocznie się w Chinach.
10 modeli serii e:N
Honda planuje wprowadzić 10 modeli serii e:N w ciągu najbliższych 5 lat, a także przewiduje eksport tych modeli z Chin. Koncern zapowiedział, że wybuduje w tym celu dedykowane fabryki produkcyjne pojazdów elektrycznych w swoich dwóch chińskich zakładach: GAC Honda i Dongfeng Honda. Produkcja aut rozpocznie się tam już w 2024 roku.
Koncepcyjny elektryczny SUV, GT i Coupe
Seria e:N jest rozwijana zgodnie z koncepcją serii „Dynamika, inteligencja i piękno”. Honda rozwija w niej oryginalną technologię. Opracowany w oparciu o koncepcję serii, pierwszy zestaw modeli serii e:N, a mianowicie e:NS1 i e:NP1, będzie oferować sportowe parametry, a także bezpieczną, przyjemną i inteligentną „przestrzeń” oraz prostą i ostrą stylizację nadwozia.
Poszerzając ofertę serii e:N, Honda opracowuje obecnie trzy modele koncepcyjne, e:N COUPE Concept, e:N SUV Concept i e:N GT Concept. Sprzedaż tych modeli ruszy w ciągu najbliższych 5 lat.
Po 2030 roku tylko elektryki
W kwietniu Honda ogłosiła swój cel elektryfikacji na wszystkich głównych rynkach elektryfikacji łącznie, w tym w Chinach, co ma zwiększyć udział EV i FCV w ogólnej sprzedaży jednostkowej do 40% do 2030 roku, do 80% do 2035 roku, a następnie do 100% do 2040 r. Aby szybko i stabilnie osiągnąć te cele, w Chinach po 2030 r. Honda nie będzie już wprowadzać żadnych nowych modeli benzynowych i zelektryfikuje wszystkie nowe modele wprowadzane na rynek.
Akumulatory razem z CATL
Aby osiągnąć te ambitne cele koncern nie zapomina o elektrycznych napędach. Akumulatory, które będą kluczem do szybkiego wdrożenia inicjatyw elektryfikacji, Honda chce produkować wzmacniając swoją współpracę z partnerem strategicznym, chińskim koncernem CATL (światowy potentat produkcji baterii do aut BEV). Honda w przyszłości planuje bowiem eksport modeli serii e:N opracowanych i wyprodukowanych w Chinach na rynki całego świata.
Źródło: własne, global.honda