UDOSTĘPNIJ

volvobuses.com, portal.isbnews.pl, materiały własne

Spółka Volvo Buses poinformowała, że otrzymała zamówienie od norweskiego operatora Tide Buss na 25 autobusów Volvo 7900 Electric. Zostaną one w całości wyprodukowane w fabryce we Wrocławiu.

Jak powiedział prezes Volvo Buses Hakan Agnevall:

„To kamień milowy naszego długoterminowego zaangażowania w transformację transportu publicznego. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy uruchomić pierwszy na tak dużą skalę system transportu oparty na autobusach elektrycznych, we współpracy z Tide Buss – pionierem zrównoważonego transportu miejskiego. Autobusy miejskie o napędzie elektrycznym są najlepszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o efektywność energetyczną, przyczyniają się do poprawy jakości życia osób, które mieszkają, podróżują czy spędzają czas w mieście. Jest to trend, który chcemy rozwijać”.

AtB – instytucja zarządzająca transportem publicznym Trondheim – jest liderem we wprowadzaniu w Norwegii alternatywnych technologii napędowych. Jako jedna z pierwszych w Europie, w roku 2010, zamówiła zelektryfikowane autobusy Volvo – wówczas hybrydowe. Pojazdy zamawiane obecnie, napędzane całkowicie energią elektryczną, rozpoczną kursowanie w sierpniu 2019 roku, na czterech liniach o długości od 12 do 15 km każda. Lokalny operator – Tide Buss – będzie dysponował największą w Norwegii flotą autobusów elektrycznych – będzie ich w sumie 35, z czego 25 to autobusy Volvo.

„Cieszymy się, że możemy rozwijać nasze działania w Trondheim, gdzie od 2010 roku współpracujemy z AtB. Jesteśmy silnie zaangażowani w proces elektryfikacji transportu publicznego, ma to dla nas duże znaczenie – stanowimy przykład dla Norwegii, a także całej Europy. Wybierając elektryczne autobusy Volvo braliśmy pod uwagę nie tylko fakt, że Volvo jest wiodącym światowym producentem autobusów, który zaproponował korzystne warunki kontraktu. Równie ważne było to, że firma jest stabilnym partnerem, jeśli chodzi o cały system transportu, zapewniającym najwyższe bezpieczeństwo podczas codziennej eksploatacji” – dodał dyrektor techniczny Tide Buss Jan-Helge Sandvag.

W pełni elektryczne autobusy Volvo zostaną dostarczone w pakiecie „pod klucz” –  wszelkimi kwestiami związanymi z utrzymaniem i serwisowaniem pojazdów i baterii zajmie się Volvo – za stałą miesięczną opłatę ryczałtową. Autobusy będą ładowane szybką ładowarką na przystankach końcowych – przez pantograf wysuwany ze stacji ładowania. Stacje zostaną oparte na otwartej technologii OppCharge, co oznacza że będzie ona dostępna dla autobusów elektrycznych innych producentów. Autobusy, które zaczną kursować w Trondheim, są całkowicie bezemisyjne, a zużycie energii jest o około 80% niższe niż w przypadku porównywalnych autobusów o napędzie diesla.

Elektryczne autobusy dla Trondheim zostaną w całości wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo, największej europejskiej fabryce firmy. Autobusy tego typu zostały dotychczas zamówione przez takie miasta, jak Malmo w Szwecji, Differdange w Luksemburgu czy Harrogate w Wielkiej Brytanii.

Oprócz autobusów elektrycznych, Volvo produkuje we Wrocławiu pojazdy o napędzie hybrydowym. Do tej pory Volvo dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3,5 tys. zelektryfikowanych autobusów.

Volvo Polska jest częścią Grupy Volvo. W Polsce Volvo obecne jest od lat 70. Na początku lat 90. Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. Fabryka autobusów została otwarta w 1996 r.

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA