Marka Nissan została strategicznym partnerem kampanii społeczno-edukacyjnej elektromobilni.pl. Japońska firma poinformowała, że przyspieszenie wzrostu rynku pojazdów bezemisyjnych wymaga kompleksowych rozwiązań, które połączą wszystkie strony zainteresowane rozwojem elektromobilności w Polsce. Kampania elektromobilni.pl prowadzona przez Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych to stworzony po raz pierwszy w Polsce tak szeroko zakrojony, przełomowy projekt, zaś Nissan od wielu lat angażuje się w działania prowadzące do popularyzacji EV i jednocześnie czynnie włącza się w ochronę środowiska i społeczeństwa, w którym operuje.
W ramach kampanii Elektromobilni.pl administracja centralna, samorządy, organizacje branżowe i przemysł połączyły siły w ramach jednego projektu społeczno-edukacyjnego. Uczestnicy tego przedsięwzięcia zamierzają wspólnie budować świadomość społeczną, edukować i promować technologie zeroemisyjne w transporcie.
„Zaangażowanie w projekt producentów pojazdów bezemisyjnych takich jak Nissan, który ma na koncie ponad 500 tysięcy sztuk sprzedanych egzemplarzy modelu LEAF i opracowanie licznych innowacyjnych technologii związanych z elektromobilnością, jest bardzo naturalne” – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager Nissan Sales CEE. I dodaje „Od ponad 7 lat budujemy świadomość ekologiczną wśród polskich kierowców. Coraz większa ich rzesza deklaruje chęć zakupu takiego pojazdu do użytku prywatnego lub do firmy. Jednak nadal wpływ na decyzje o zakupie ma kilka istotnych czynników, które wymagają wsparcia. By pobudzić ten rynek, potrzebne są właśnie takie przedsięwzięcia, których celem jest edukacja i promocja zrównoważonego transportu”.
Podmioty zrzeszone w kampanii elektromobilni.pl będą pracować nad całokształtem zagadnień związanych z pojazdami z napędem elektrycznym. Jak informuje Nissan, elektromobilność to nie tylko produkcja i zakup samochodu bezemisyjnego, lecz także transformacja rynku motoryzacyjnego w kierunku przyjaznym dla środowiska, w tym rozwój infrastruktury ładowania, rozwój technologiczny pojazdów czy świadomy sposób ich eksploatacji.
„W Nissanie wraz z naszymi partnerami od dawna pracujemy nad licznymi technologiami związanymi z możliwościami, jakie dają samochody elektryczne. Nissan to nie tylko producent pojazdów elektrycznych – opracowaliśmy m.in. technologię dwukierunkowego przepływu energii Vehicle-to-grid, wykorzystujemy samochody elektryczne jako mobilne magazyny czy źródła energii, a wycofane z eksploatacji akumulatory jako magazyny stacjonarne, które mogą zaspokajać potrzeby domu czy biura. Przykładem takiego wykorzystania baterii jest system dodatkowego zasilania stadionu Johan Cruyff ArenA w Amsterdamie” – powiedziała Dorota Pajączkowska.
poland.nissannews.com, materiały własne