Od 2023 roku japoński producent nie będzie wprowadzał w Europie nowych samochodów z silnikami spalinowymi. Marka spodziewa się, że 75% sprzedaży w tym regionie do 2026 roku będą stanowiły pojazdy zelektryfikowane, a jej ambicją jest osiągnięcie 100% do końca dekady. Gama sześciu zelektryfikowanych modeli pojawi się już w lecie z czego trzy będą zasilane wyłącznie poprzez baterie.
Ku zrównoważonej przyszłości
– Nissan wybiega w przyszłość, w której Europa odegra kluczową rolę. Obraliśmy jasny kierunek – zgodny z programem Ambition 2030 – a nowa zelektryfikowana gama umożliwi nam przetarcie szlaku ku bardziej zrównoważonej przyszłości – powiedział Guillaume Cartier, prezes Nissana na region Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy i Oceanii.
– W tym przełomowym na rynku europejskim momencie, Nissan wykorzystuje swoją obecność na całym świecie oraz współpracę z partnerami w ramach Aliansu i wprowadza do oferty najbardziej kompleksową gamę produktową. Wykorzystaliśmy naszą umiejętność niekonwencjonalnego myślenia i bogate doświadczenie w dziedzinie konstrukcji samochodów elektrycznych, by stworzyć szereg zelektryfikowanych zespołów napędowych, które sprostają potrzebom klientów, ale bez kompromisów w zakresie dostarczania emocji i przyjemności z jazdy – dodał Cartier.
Kompleksowy ekosystem
Nissan podkreśla, że nie koncentruje się wyłącznie na samych pojazdach, ale opracowuje również kompleksowy ekosystem energetyczny dla samochodów elektrycznych. Flagowy ekosystem produkcyjny Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii – EV36Zero – obejmuje produkcję samochodów i akumulatorów wykorzystującą odnawialne źródła energii i wyznaczającą standardy dla przyszłych zakładów produkcyjnych. Łącząc EV36Zero z nową gamą pojazdów zelektryfikowanych przeznaczonych na rynek europejski, Nissan rozpoczął nowy rozdział działalności na Starym Kontynencie i jasno określił kierunek swoich działań zorientowanych na elektryfikację i neutralność węglową.
Różne poziomy elektryfikacji
Zelektryfikowana oferta Nissana wyznacza nowe standardy na rynku, co oznacza większy wybór, więcej emocji i większą dostępność. Wprowadzenie hybrydowego układu napędowego w modelu Juke, napędu e-Power w modelach Qashqai i X-Trail oraz nadchodząca tego lata premiera w 100% elektrycznego (BEV) modelu Ariya sprawiają, że 2022 będzie rokiem, w którym Nissan zaoferuje różne poziomy elektryfikacji, wpisujące się w potrzeby różnych grup klientów.
Droga do pełnej elektryfikacji
Oprócz zelektryfikowanych modeli: Juke Hybrid, Qashqai e-Power, X-Trail e-Power producent zaoferuje auta w pełni elektryczne takie jak: nowy LEAF (od 2010 roku na świecie sprzedano 577 000 egzemplarzy tego modelu), Ariya (pierwszy elektryczny crossover-coupé producenta) oraz Townstar, który będzie oferowany z całkowicie elektrycznym układem napędowym zapewniającym zasięg 300 km w cyklu mieszanym WLTP, dzięki pakietowi ponad 20 rozwiązań technicznych ma być rozwiązaniem dla branży dostaw ostatniego kilometra.
Źródło: na podstawie Nissan