Renault, Nissan i Mitsubishi ogłosiły plan strategiczny nazwany Alliance 2022. Firmy zacieśnią kooperację w dziedzinie projektowania wspólnych platform samochodowych, układów napędowych oraz nowych technologii.
W ciągu kolejnych 6 lat francusko-japoński alians zamierza dostarczyć do klientów 9 milionów pojazdów opartych na wspólnych platformach, a samochody wykorzystujące wspólne układy napędowe mają stanowić 3/4 sprzedaży koncernu.
Renault, Nissan i Mitsubishi zintensyfikują ponadto współpracę w zakresie elektryfikacji, systemów łączności oraz układów autonomicznego prowadzenia. Do 2022 r. alians wprowadzi do sprzedaży 12 modeli w pełni elektrycznych.
W 2020 r. zostanie przedstawiona nowa rodzina silników oraz baterii przeznaczonych do EV, a do 2022 r. na rynku ukażą się samochody elektryczne dysponujące zasięgiem przekraczającym 600 km na jednym ładowaniu wg cyklu NEDC.
Plany koncernu zakładają, że do 2022 r. ceny baterii litowo-jonowych spadną o 30% w stosunku do cen z 2016 r. Redukcji ulegną również rozmiary zespołów baterii – pozwoli to na uzyskanie większej ilości miejsca wewnątrz pojazdów napędzanych prądem i większą swobodę w dziedzinie stylistyki. W 2022 r. 15 minutowe ładowanie EV pozwoli uzyskać zasięg 230 km wg NEDC (w 2016 r. było to ok. 90 km).
Do 2022 r. francusko-japoński koncern zaprezentuje ponadto 40 modeli wyposażonych w systemy autonomicznego sterowania różnych poziomów. Technologia, przy stałym nadzorze kierowcy, pozwoli na autonomiczną jazdę po autostradach w 2018 r., a w miastach w 2020 r. W 2020 r. będzie także możliwa autonomiczna jazda po autostradach z okazjonalnym nadzorem ze strony kierowcy. W 2022 r. na rynek trafią pojazdy w pełni autonomiczne.
Do końca 2022 r. roczna sprzedaż samochodów Renault, Nissana i Mitsubishi ma przekroczyć liczbę 14 milionów sztuk, zaś przychody osiągną poziom 240 miliardów dolarów. Oznaczałoby to wzrost o 30% w stosunku do przychodów uzyskanych w 2016 r. (180 miliardów dolarów).
Grupa Renault, Nissan i MItsubishi jest największym koncernem motoryzacyjnym na świecie. W 2016 r. alians sprzedał 10 milionów samochodów w 200 krajach. W pierwszej połowie 2017 r. klienci nabyli 5.27 miliona pojazdów koncernu, a łączna sprzedaż EV Renault, Nissana i Mitsubishi przekroczyła poziom 500,000 sztuk.