UDOSTĘPNIJ

Chiński producent samochodów elektrycznych uruchomił już ponad 800 stacji wymiany baterii Power Swap Station. Do końca 2022 r. firma chce posiadać łącznie ponad 1300 tego typu obiektów, 6000 ładowarek zasilających i 10 000 ładowarek docelowych w całych Chinach, które połączą ponad 30 docelowych „tras ładowania”. Pierwszą Power Swap Station na Starym Kontynencie Nio uruchomił kilka dni temu w Norwegii. Kolejne powstaną w tym roku m.in. w Niemczech.

Producenci związani z rynkiem samochodów elektrycznych coraz chętniej inwestują w tego typu przedsięwzięcia. Przed kilkoma dniami swój nowy projekt dotyczący wymiany baterii zaprezentował chiński producent baterii CATL. Chodzi o innowacyjne rozwiązanie do wymiany ogniw elektrycznych o nazwie Evogo. System ma być kompatybilny z samochodami różnych producentów. Na początku będzie wdrażany na rynku chińskim największym i najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynku EV świata.

Alternatywa dla stacji ładowania

Systemy wymiany akumulatorów mają być niejako alternatywnym lub uzupełniającym rozwiązaniem dla stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Sieć ładowarek dla elektryków, także w Chinach, wciąż jest jednym z kluczowych elementów dla rozwoju e-mobilności. Problemem na który zwracają uwagę użytkownicy jest nie tylko ich niewielka liczba ale także czas ładowania samochodu. Ten waha się średnio od 30 do 50 minut. Tymczasem wizyta w punkcie wymiany akumulatora i „pobranie” w pełni naładowanej baterii do swojego auta może trwać znacznie krócej (około 5 minut).

Cztery nowe stacje dziennie!

Nio, producent aut EV, który właśnie przymierza się do podboju rynku europejskiego swoją stację wymiany akumulatorów numer 800 uruchomił  21 stycznia. Tego dnia koncern poinformował, że w ciągu ostatnich 33 dni zbudowano kolejne 100 nowych stacji wymiany, co oznacza, że ​​każdego dnia otwierano trzy nowe stacje. Już 28 stycznia Nio przekazał, że ma już 828 stacji – a więc w ciągu siedmiu dni dziennie pojawiały się średnio cztery nowe stacje. Spośród tych 828 stacji 220 znajduje się przy autostradach, co oznacza, że ​​firma bardzo zbliżyła się do swojego celu, który przedstawił jeszcze w ubiegłym roku.

Docelowo ponad 1300 stacji

Ukończenie 800 stacji wymiany akumulatorów to dla nas dopiero początek. W 2022 r. będziemy nadal rozbudowywać sieć stacji wymiany akumulatorów i osiągnąć cel, jakim jest posiadanie ponad 1300 stacji wymiany w Chinach do końca roku, aby zapewnić wygodniejsze korzystanie z aut EV dla naszych użytkowników” – pisze na swojej stronie Nio.

Nio obecnie wdrożyło wspomniane 829 stacji wymiany baterii, 637 stacji doładowania i 645 stacji docelowych, które są połączone do ponad 460 000 publicznych ładowarek w Chinach.

Europejska ekspansja

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku producent poczynił pierwsze inwestycje w Europie. Teraz po wejściu do Norwegii, Nio chce wprowadzać swoje produkty i systemy usług do Niemiec, Holandii, Szwecji i Danii. Do 2025 r. Nio chce być obecne w ponad 25 krajach i regionach na całym świecie.

Nie dziwi więc fakt, że przed kilkoma dniami Nio właśnie w Norwegii otworzył swoją pierwszą „Power Swap Station” na kontynencie europejskim. Firma potwierdziła również plany uruchomienia tego typu stacji w Niemczech w 2022 roku. Co więcej, pierwsze stacje wymiany akumulatorów zostały już certyfikowane przez TÜV w Niemczech. Kolejne tego typu stacje mają powstawać w krajach, gdzie Nio planuje sprzedaż swoich aut (m. in. Holandia, Szwecja i Dania.

Ambitne plany

–  W 2022 roku będziemy chcieli podwoić liczbę naszych produktów i przyspieszyć rozwój technologii oraz wdrażanie naszej sieci serwisowej i wejść na więcej rynków na całym świecie. Jesteśmy spokojni o przyszłość – powiedział William Li, założyciel, prezes i dyrektor generalny Nio.

Źródło: własne, nio.com

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA