Grupa BMW opublikowała globalne wyniki sprzedaży samochodów zelektryfikowanych w styczniu. Dostawy EV bawarskiego koncernu wzrosły o 1,4% r/r, osiągając poziom 7 234 egzemplarzy. Spółka z Monachium poinformowała, że podwyższenie poziomu sprzedaży nastąpiło mimo ograniczonej dostępności dwóch kluczowych modeli hybrydowych typu plug-in (BMW 330e oraz BMW X5 xDrive45e), spowodowanej zaplanowanym wprowadzeniem kolejnych generacji tych pojazdów. Debiut rynkowy obu PHEVów zaplanowano na dalszą cześć 2019 r.
Najlepiej sprzedającym się modelem koncernu, wyposażonym w napęd elektryczny, pozostaje zeroemisyjne BMW i3. Dzięki wprowadzeniu na rynek wersji z większym akumulatorem litowo-jonowym, bawarska spółka dostarczyła w styczniu do klientów 2 598 szt. tego pojazdu, o 30,4% więcej niż w analogicznym okresie roku 2018. Znaczny wzrost zanotowało również BMW 530e z napędem hybrydowym typu plug-in. Sprzedano 1 722 szt. modelu, co oznacza wzrost o 82% r/r.
Dużą popularnością wśród nabywców cieszy się także inny PHEV – MINI Countryman Cooper S E. W styczniu dostarczono 1 027 szt. pojazdu (wzrost o 25,7% r/r). Odmiana hybrydowa odpowiada już za 18% łącznej sprzedaży modelu Countryman. Pierwsze całkowicie elektryczne MINI w wersji produkcyjnej zostanie zaprezentowane w późniejszym terminie 2019 roku.
press.bmwgroup.com, materiały własne