Amerykańska firma konsultingowa Navigant opublikowała raport, z którego wynika, że sprzedaż szybkich ładowarek DC do pojazdów napędzanych prądem będzie nieustannie rosnąć i w 2026 r. przekroczy liczbę 70 000 egzemplarzy.
Obecnie kształtuje się na poziomie 19 000 sztuk rocznie. W 2023 zbliży się do 30 000, zaś w 2023 r. – 40 000. Największym rynkiem zbytu dla urządzeń tego rodzaju będzie region Azja-Pacyfik, z Chinami na czele. Dalsze miejsca zajmą Europa Zachodnia i Ameryka Północna.
Segment szybkich ładowarek do EV rozwija się bardzo dynamicznie, mimo że jeszcze niedawno stanowił rynkową niszę. Szereg koncernów motoryzacyjnych rozpoczęło potężne inwestycje w sieci szybkiego ładowania, aby wesprzeć popularyzację nowej generacji samochodów elektrycznych. Wystarczy wymienić w tym miejscu projekt IONITY, zainicjowany przez Forda, BMW, Daimlera oraz Grupę Volkswagena z Audi i Porsche. W późniejszym okresie dołączył do niego m.in. Shell.
Navigant za szybkie ładowarki uznaje urządzenia dysponujące prądem stałym o mocy od 100 do 350 kW.
navigantresearch.com, materiały własne