Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie Nissan zaprezentował koncepcyjny model IMQ.
Za napęd pojazdu odpowiada zelektryfikowany układ e-POWER, który powstał na bazie technologii dostępnej obecnie w modelach Note i Serena sprzedawanych w Japonii. IMQ osiąga moc 340 KM (250 kW) i moment obrotowy 700 Nm. Model otrzymał spalinowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 litra, który pełni funkcję generatora. Za napęd odpowiadają dwie jednostki elektryczne, jednak pojazd został pozbawiony możliwości doładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła energii.
Samochód wyposażono w prototypową wersję systemu wspomagającego kierowcę Nissan ProPILOT, zapewniającego możliwości w zakresie jazdy autonomicznej. Układ wspomaga kierowcę zarówno w jeździe po mieście, jak i podczas podróży autostradami. System korzysta z gamy czujników, radarów i kamer rozmieszczonych w różnych miejscach pojazdu, które potrafią interpretować dane dotyczące drogi, ruchu i sygnalizacji.
W modelu zastosowano ponadto technologię Invisible-to-Visible (I2V), po raz pierwszy zaprezentowaną podczas targów CES w styczniu 2019 r. To trójwymiarowy interfejs, w którym świat rzeczywisty łączy się ze światem wirtualnym. Jak informuje Nissan, platforma I2V pomaga pasażerom dostrzec to, co „niewidzialne”, zwiększając poczucie bezpieczeństwa i przyjemność z jazdy.
Technologia Omni-Sensing pobiera dane wewnątrz i na zewnątrz kabiny, zestawia je z informacjami ze świata wirtualnego, a następnie wyświetla je przed kierowcą i pasażerami, co daje wrażenie światów połączonych. System pomaga zobaczyć, co znajduje się za zakrętem i wizualizować precyzyjne informacje o natężeniu ruchu – wraz z przyczyną korków – a następnie ustalić trasę alternatywną.
Nissan ujawnił, że pierwsze pojazdy wyposażone w układ e-Power zadebiutują w Europie do 2022 r.