Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Nissan zaprezentował model IMx KURO (jap. „czarny”). Samochód stanowi kontynuację koncepcyjnego corssovera IMx, który zadebiutował podczas ubiegłorocznych targów motoryzacyjnych w Tokio.
IMx KURO otrzymał czarne wykończenie i koła, zmodernizowany wlot powietrza oraz nowy ciemnoszary kolor nadwozia. Zmiany obejmują także wprowadzenie technologii Brain-to-Vehicle (B2V). B2V interpretuje sygnały z mózgu prowadzącego pojazd, pomagając mu w sterowaniu samochodem oraz umożliwiając autonomicznym i obsługiwanym manualnie systemom „uczenie się” stylu jazdy kierowcy.
Jak podaje Nissan, B2V jest pierwszym systemem tego rodzaju na świecie. Kierowca ma na sobie urządzenie mierzące aktywność fal mózgowych, która jest następnie poddawana analizie. Antycypując zamiar wykonania ruchu, system może przystąpić do wykonania czynności — jak obrócenie kierownicy czy zmniejszenie prędkości — o 0,2 do 0,5 sek. szybciej od kierowcy i to zazwyczaj w niezauważalny sposób.
Podstawą technologiczną Nissana IMx KURO jest przyszła wersja układu jazdy autonomicznej ProPILOT. Po wybraniu trybu jazdy, system chowa kierownicę w desce rozdzielczej i odchyla oparcia wszystkich foteli, aby kierowca i pasażerowie mieli więcej przestrzeni i mogli lepiej zrelaksować się w czasie podróży. W trybie manualnym kierownica wysuwa się, fotele wracają do normalnego położenia, zaś za prowadzenie pojazdu znów odpowiada kierowca.
IMx KURO został oparty na nowej platformie dedykowanej dla samochodów elektrycznych Nissana, którą zaprojektowano pod kątem maksymalizacji efektywności. Charakteryzuje się ona zupełnie płaską podłogą i nisko położonym środkiem ciężkości, co przekłada się na obszerność kabiny oraz poprawę dynamiki i właściwości jezdnych crossovera.
IMx KURO otrzymał dwa silniki elektryczne, które napędzają wszystkie koła samochodu. Łącznie generują one 435 KM (320 kW) mocy i 700 Nm momentu obrotowego. Zasięg pojazdu to 600 km na jednym ładowaniu.
newsroom.nissan-europe.com, materiały własne