Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły przetarg nieograniczony na zakup 130 autobusów elektrycznych. Oferty można składać do 5 grudnia.
Jak powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy:
„Przez dwanaście lat wydaliśmy ponad miliard złotych na nowoczesne autobusy. Wszystkie linie autobusowe są już obsługiwane przez pojazdy niskopodłogowe, sukcesywnie rośnie liczba pojazdów nisko- i bezemisyjnych. W 2020 roku w taborze naszego miejskiego przewoźnika będzie już ponad 300 autobusów elektrycznych i gazowych”.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie MZA, to jeden z największych europejskich przetargów na dostawę elektrobusów i jeden z największych projektów w dziedzinie elektromobilności. Zamówienie obejmuje dostawę 130 przegubowców. Pierwsze pojazdy mogą pojawić się w stolicy jeszcze w 2019 roku. Po zakończeniu dostaw z Traktu Królewskiego znikną ostatnie autobusy zasilane olejem napędowym.
Każdy z pojazdów zostanie wyposażony w automat biletowy, monitoring, elektroniczną informację pasażerską, oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i niedowidzących.
To czwarty i największy przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla MZA. Pierwszy z nich rozstrzygnięto w 2014 r. (wygrał Solaris), kolejny – w roku 2016 (wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno) a następny w 2017 r. (wygrał Solaris).
W ciągu ostatnich dwunastu lat na ulice Warszawy wyjechało 1167 niskopodłogowych autobusów – w tym 4 pojazdy z napędem hybrydowym, 30 elektrycznym i 35 gazowym. Miejskie Zakłady Autobusowe obecnie inwestują tylko w tabor elektryczny lub niskoemisyjny – latem podpisano umowę na dostawy 80 autobusów gazowych CNG (z opcją rozszerzenia do 110 sztuk). Pojazdy z tego kontraktu pojawią się w Warszawie wiosną przyszłego roku.
mza.waw.pl, materiały własne