Kinto, nowa globalna marka Toyoty oferująca nowoczesne usługi mobilności i finansowania samochodów, wprowadza do serwisu Kinto Share w Szwecji Toyotę Mirai. Program Kinto w którego flocie jest już 1000 aut japońskiego koncernu, to to element globalnej strategii Toyoty, by przekształcić się z producenta samochodów w dostawcę usług mobilności.
Marka Kinto działa na szwedzkim rynku od roku. W tym czasie flota programu car-sharingowego Kinto Share wzrosła do niemal 1000 samochodów z wszystkich kluczowych segmentów – od Yarisa Hybrid po RAV4 Plug-in Hybrid i Lexusa UX 250h. Wprowadzając do swojej floty Toyotę Mirai, Kinto Share zamierza ułatwić korzystanie z technologii wodorowych ogniw paliwowych i dać swoim klientom możliwość wypróbowania elektrycznego samochodu na wodór.
– Dostęp do infrastruktury tankowania wodoru jest w Szwecji wciąż mniejszy niż w wielu europejskich krajach. Wprowadzając do serwisu Kinto Share Toyotę Mirai, chcemy ułatwić naszym klientom korzystanie z technologii wodorowej, bez względu na to, czy potrzebują samochodu na godzinę, czy na trzy miesiące – zapewnił Johan Lundblad, dyrektor ds. mobilności Toyota Sweden.
Nowe samochody, podobnie jak pozostałe pojazdy z floty Kinto Share, można zarezerwować przez aplikację KINTO. Auta są dostępne na nowej stacji Kinto w Sztokholmie przy KTH Royal Institute of Technology.
Toyota chce być dostawcą
Kinto to to element globalnej strategii Toyoty, by przekształcić się z producenta samochodów w dostawcę usług mobilności. Kinto Europe to ważne narzędzie zwiększania obecności Toyoty w Europe dzięki dodaniu nowych, innowacyjnych usług do dotychczasowej działalności – produkcji i sprzedaży samochodów. Serwisy Kinto są już dostępne w 10 europejskich krajach – w Polsce, Szwecji, Niemczech, Włoszech, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii i Portugalii, a w najbliższym czasie marka pojawi się na kolejnych rynkach.
W Polsce marka Kinto oferuje serwis Kinto One, czyli formę użytkowania samochodu, którą można dopasować do własnego stylu życia lub rodzaju prowadzonej działalności, oferująca wszystkie korzyści z posiadania nowego samochodu bez konieczności jego kupowania. Usługi Kinto One opierają się na leasingu niskich rat, podczas którego można swobodnie dobierać czas trwania umowy i jej przebieg. Klienci mogą dodawać w trakcie korzystania z samochodu pakiety serwisowe i dodatkowe usługi, mając pełną kontrolę nad budżetem podczas całego okresu użytkowania auta.
– Jesteśmy przekonani, że wprowadzając Mirai do serwisu Kinto Share i udostępniając go szerokiemu gronu kierowców robimy mały, lecz ważny krok w stronę społeczeństwa wodorowego – podkreślił Johan Lundblad.
Serwis jest adresowany do kierowców samochodów firmowych, właścicieli firm oraz osób prywatnych, które chcą korzystać z nowego lub używanego samochodu na dogodnych warunkach finansowych. Marka Kinto będzie systematycznie poszerzać obszar działalności na polskim rynku, aby oferować jak największej grupie osób najbardziej innowacyjne rozwiązania w obszarze mobilności.
W architekturze TNGA
Toyota Mirai pierwszej generacji zadebiutowała w 2014 roku w Japonii, a w Europie była oferowana od 2015 roku. Nowa generacja Mirai pojawiła się na europejskich rynkach na początku tego roku, zaś w Polsce jest obecnie oferowany w przedsprzedaży. Samochód został zaprojektowany na platformie GA-L w architekturze TNGA i wyposażony w najnowszą technologię ogniw paliwowych. Elektryczny napęd na ogniwa paliwowe Toyoty Mirai jest mniejszy, lżejszy, bardziej wydajny i tańszy w produkcji niż jego poprzednik. Elektryczny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe ładuje się w pięć minut i zapewnia zasięg 650 km (wg WLTP).
Źródło: na podstawie Toyota