Mitsubishi przedstawi na targach Tokyo Auto Salon 2022, (14-16 stycznia) dwa modele koncepcyjne: samochód segmentu kei EV (kei- odmiana mikrosamochodów, niezwykle popularna w Kraju Kwitnącej Wiśni) oraz koncept Ralliart. Wersja seryjna EV będzie dostępna w sprzedaży w Japonii na początku przyszłego roku podatkowego, czyli od kwietnia.
Przyjazny maluch
Samochód koncepcyjny Ralliart łączy w sobie inżynierię Mitsubishi Motors i fascynację nowymi wyzwaniami Monozukuri (rzemiosła). Stylizacja wyraża nową firmową politykę wizerunkową marki Ralliart, która nadaje modelowi charakter premium i silnie podkreśla jego osobowość. Koncept w pełni elektrycznego samochodu Mitsubishi nowej generacji, przeznaczonego dla klientów segmentu kei, rozwija założenia bezpieczeństwa, poczucia pewności i komfortu, a także przyjazności dla środowiska. Łączy w sobie łatwość prowadzenia, praktyczne rozmiary samochodu typu kei-car oraz elastyczność napędu, a jednocześnie oferuje zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i łączność.
Hybrydowy lider
Mitsubishi Motors Corporation z siedzibą w Tokio (spółka jest notowana na tokijskiej giełdzie), specjalizuje się w pojazdach typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Firma w roku 2009 wprowadziła na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny – i-MiEV, a następnie w roku 2013 model Outlander PHEV – lidera rynków w Japonii i Europie w segmencie hybryd ładowanych z gniazdka. Mitsubishi Motors jest podmiotem globalnym, dzięki zakładom produkcyjnym w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji, w których zatrudnia 30 000 pracowników. Globalna sprzedaż Mitsubishi Motors w roku fiskalnym 2018 wyniosła 1 244 000 egzemplarzy.
Jak podaje producent, powołując się na dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego za okres od stycznia do listopada 2021 roku, marka Mitsubishi w Polsce z modelami Eclipse Cross PHEV i Outlander PHEV była liderem sprzedaży w segmencie M-SUV i crossover z napędem PHEV wśród 14 marek popularnych – z wyłączeniem modeli premium. W zestawieniu uwzględniającym modele premium Mitsubishi zajęły 3. miejsce, za Mercedesem i Volvo i tuż przed BMW.
Źródło: na podstawie Mitsubishi, własne