Mercedes-Benz ujawnił całkowicie elektryczną wersję dostawczego Sprintera. Samochód trafi na rynek w 2019 r.
Pojazd będzie dostępny jako van z podwyższonym dachem. Przestrzeń towarowa eSprintera to 10,5 m3.
Klienci otrzymają do wyboru pakiety akumulatorów o różnej pojemności. Według danych producenta, maksymalny zasięg eSprintera z bateriami 55 kWh wynosi 150 km. Ładowanie baterii za pomocą wallboxa lub innego urządzenia AC o mocy do 7,2 kW ma zajmować osiem godzin. W takiej konfiguracji, maksymalna ładowność pojazdu nie przekracza 900 kg. Mercedes dedykuje tę wersję klientom, dla których pierwszorzędne znaczenie ma zasięg, który samochód może pokonać na jednym ładowaniu.
Dla osób, których priorytetem są możliwości transportowe, przeznaczono odmianę z bateriami o pojemności 41 kWh i zasięgiem 115 km. W tym przypadku ładowność jest większa o 140 kg – wynosi łącznie 1 040 kg. Wersję z mniejszymi bateriami można naładować prądem przemiennym w 6 godzin.
eSpriner udostępnia ponadto możliwość wykorzystania szybkiej ładowarki DC – w takim przypadku, niezależnie od wersji, naładowanie akumulatorów do 80% zabiera ponad 45 minut.
Van dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 114 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Prędkość maksymalna pojazdu to 80 lub 120 km/h (w zależności od wyboru klienta).
Od 2017 r. Mercedes przyjmuje zamówienia na mniejszy, w pełni elektryczny model eVito. Pierwsze dostawy tego pojazdu rozpoczną się w drugiej połowie bieżącego roku. Docelowo, cała oferta Mercedes-Benz Vans zostanie zelektryfikowana – wszystkie modele niemieckiego producenta (Vito, Sprinter i Citan) będą dostępne w wersjach z napędem elektrycznym.W ciągu pięciu kolejnych lat Mercedes-Benz Vans zamierza przeznaczyć na rozwój EV 150 mln euro.
media.daimler.com, materiały własne