Na polskim rynku zadebiutował całkowicie elektryczny Mercedes-Benz eVito Tourer. Zeroemisyjny van może być używany jako hotelowy shuttle bus, duża taksówka lub pojazd na potrzeby usług przewozów współdzielonych.
EVito Tourer wygląda jak Vito z silnikiem spalinowym. Pod podłogą samochodu znajduje się elektryczny układ napędowy (eATS), który napędza przednie koła z mocą szczytową 204 KM (150 kW). Energia jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności użytkowej 90 kWh, umieszczonym nisko, centralnie w podwoziu. Klienci mogą zdecydować się na jedno z dwóch ustawień prędkości maksymalnej: seryjne 160 km/h lub opcjonalne 140 km/h.
Mercedes-Benz eVito Tourer wyposażony został w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC (OBC) o mocy 11 kW. Szybkie ładowania DC umożliwia gniazdo CCS umieszczone po lewej stronie przedniego zderzaka. Uzupełnianie energii jest możliwe z mocą do 110 kW. Jak informuje Mercedes, eVito Tourera można naładować od 10 do 80 procent w ok. 45 minut. Zasięg pojazdu wynosi 360 kilometrów.
Samochód można zamówić w dwóch różnych długościach: 5140 milimetrów oraz 5370 milimetrów. Firmy taksówkarskie, a także te oferujące usługi przejazdów współdzielonych mają do dyspozycji szeroką gamę konfiguracji miejsc.
Cena eVito Tourer zaczyna się w Polsce od 310 990 z VAT.
Jednocześnie z eVito Tourerem rusza sprzedaż nowego, elektrycznego vana EQV, którego również będzie można w wersji ekstra długiej (5370 mm). EQV to drugi model z rodziny EQ Mercedes-Benz. Jak informuje koncern ze Stuttgartu, samochód został przeznaczony zarówno dla rodzin dbających o środowisko, amatorów sportu, którzy muszą przewieźć więcej sprzętu, jak też firm użytkujących pojazdy typu shuttle. W tym przypadku akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh umożliwia przejechanie 353 kilometrów na jednym ładowaniu. Ceny modelu rozpoczynają się od 339 480 zł z VAT.
media.daimler.pl, materiały własne