Limuzyna Mercedes-Benz Klasy S (wersja z długim rozstawem osi) i Klasa S Mercedes-Maybach zjeżdżają właśnie z linii produkcyjnej w Factory 56. Dla firmy to podręcznikowy przykład nowoczesnej zielonej produkcji, która jest cyfrowa, wydajna i zrównoważona. W 2022 r. w siedmiu lokalizacjach na trzech kontynentach będzie produkowanych łącznie osiem pojazdów elektrycznych Mercedes-EQ.
EQS jest włączany do produkcji seryjnej w zakładzie jako pierwszy model całkowicie elektryczny. Produkcja EQS w Fabryce 56 jest przykładem zrównoważonej i neutralnej pod względem emisji CO2 produkcji pojazdów w Mercedes-Benz. Fabrykę charakteryzują wykorzystanie licznych nowoczesnych „zielonych” rozwiązań, które poprawiają ochronę środowiska i zasobów naturalnych. Jednym z przykładów są systemy fotowoltaiczne na dachu hali, które pokrywają rocznie około 30% zapotrzebowania na energię elektryczną. Tym samym produkcja limuzyny Mercedes-Benz Klasy S (wersja z długim rozstawem osi) oraz modelu Klasa S Mercedes-Maybach staje się jeszcze bardziej ekologiczna.
Zrównoważony rozwój w całym łańcuchu aktywności
– Nasza nowa, całkowicie elektryczna, luksusowa limuzyna EQS wyznacza nowe standardy, z zasięgiem 770 km zgodnie z WLTP. Jednocześnie EQS oznacza zrównoważony rozwój w całym łańcuchy naszych aktywności: począwszy od zakupów, produkcję i proces ładowania po recykling. EQS jest zatem kolejnym ważnym krokiem firmy na drodze do realizacji naszych planów, czyli zbudowanie floty nowych samochodów neutralnych pod względem emisji CO2 – powiedział Markus Schäfer, członek zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz.
Rozpoczęcie produkcji EQS w fabryce 56 (od lewej do prawej): Jörg Burzer, Członek Zarządu Mercedes-Benz AG, odpowiedzialny za produkcję i zarządzanie łańcuchem dostaw; Michael Bauer, kierownik budowy i szef produkcji fabryki Mercedes-Benz Sindelfingen; Markus Schäfer, członek zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG; odpowiedzialny za badania grupy Daimler i dyrektor operacyjny Mercedes-Benz Cars; Ergun Lümali, Przewodniczący Rady Zakładowej fabryki Mercedes-Benz Sindelfingen.
Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań w fabryce umożliwia montaż różnych modeli i typów napędów na jednej linii. Procesy i wyposażenie hali produkcyjnej Factory 56 można precyzyjnie dostosować do wymagań modelu elektrycznego EQS. Widać to na przykładzie „Fullflex Marriage”, w którym nadwozie pojazdu jest połączone z układem napędowym (w Factory 56 składa się je z kilku stacji modułowych). W ten sposób różne warianty układu napędowego mogą być podłączane do odpowiednich nadwozi pojazdów na tej samej linii. Znacząco wzrosła również wydajność produkcji – co częściowo wynika z wysokiego poziomu cyfryzacji.
Fabryka 56 – tak będzie wyglądała przyszłość Mercedesa
– Przyszłość naszej globalnej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz jest ściśle związana z produkcją EQS w fabryce 56. Tutaj jasno wskazujemy, że ta przyszłość jest neutralna pod względem emisji CO2, zrównoważona oraz w pełni zdigitalizowana. Rozpoczęcie produkcji EQS jest punktem kulminacyjnym naszej ofensywy dotyczącej pojazdów elektrycznych. W 2022 r. łącznie osiem pojazdów elektrycznych Mercedes-EQ będzie produkowanych w siedmiu lokalizacjach na trzech kontynentach – zaznaczył Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz AG, odpowiedzialny za produkcję i zarządzanie łańcuchem dostaw.
Produkcja i rozwój EQS opiera się na nowej koncepcji: rozwój produktu i produkcja Mercedes-Benz stają się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne. Podstawę produkcji stanowi cyfrowy ekosystem MO360. Cała strategia cyfryzacji, która koncentruje się na ludziach, ma na celu zapewnienie najlepszego możliwego wsparcia także dla ponad 1500 pracowników Factory 56.
Źródło: daimler.com