UDOSTĘPNIJ

Mercedes-Benz potwierdził plany wprowadzenia na rynek szeregu modeli całkowicie elektrycznych: EQS, EQS SUV, EQE, EQE SUV, EQA, EQB, EQC oraz EQV.

Nowa generacja EV, przynależnych do klasy wyższej i luksusowej będzie bazować na skalowalnej architekturze, którą można zastosować w wielu seriach modelowych. Dzięki modułowej konstrukcji zmianom podlegają rozstaw osi i rozstaw kół, a także inne elementy „składowe”, zwłaszcza akumulatory. Jak informuje Mercedes, nowa architektura umożliwia budowę szerokiej gamy samochodów elektrycznych – od limuzyn po duże SUV-y.

Koncern wprowadzi zapowiadaną architekturę dla BEV klasy wyższej i luksusowej w 2021 r. W pierwszej kolejności skorzysta z niej limuzyna EQS, pozycjonowana w segmencie Klasy S, która ma dysponować zasięgiem do 700 km na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP). Później do oferty dołączy mniejsza limuzyna EQE oraz odmiany SUV modeli EQS i EQE.

EQS przechodzi obecnie ostatnie testy m.in. w Centrum Testowo-Technicznym w Immendingen. Mercedes przeprowadza testy zimowe w Skandynawii, badania podwozia oraz układu napędowego na torach testowych, drogach publicznych i na torze wysokich prędkości w Nardo, a także zintegrowane testy kompletnego samochodu w Europie Południowej oraz RPA. Próby drogowe odbywają się również w Chinach i USA. EQS będzie produkowany razem z nową Klasą S w „Fabryce 56” w Sindelfingen.

Jak powiedział Christoph Starzynski, wiceprezes Mercedes-Benz ds. architektury dla samochodów elektrycznych, odpowiedzialny za pojazdy EQ:
„W ramach testów EQS pokonał już ponad dwa miliony kilometrów – od upałów w RPA aż po mrozy w północnej Szwecji. EQS będzie Klasą S wśród „elektryków”, dlatego przechodzi tak samo wymagający program rozwojowy jak każdy inny pojazd, który ma zaszczyt wozić trójramienną gwiazdę. Ponadto zarezerwowaliśmy dla niego szereg testów specyficznych dla aut elektrycznych, obejmujących kluczowe aspekty, takie jak zasięg, ładowanie czy efektywność”.

Gama modelowa Mercedesa w zakresie pojazdów całkowicie elektrycznych obejmie również średniej wielkości SUV-a EQC oraz  vana EQV, a także dwa kompaktowe SUVy: EQA i EQB. Produkcja EQA rozpocznie się jeszcze przed końcem 2020 r.

Plany Mercedes-Benz zakładają, że w 2030 r. ponad połowę sprzedaży koncernu będą stanowiły samochody w pełni elektryczne oraz hybrydy plug-in.

 

media.daimler.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA