magna.com, materiały własne
Magna zamierza współpracować w formule joint venture z chińskim Huayu Automotive Systems Co. (HASCO) – spółką zależną od SAIC Motor. Celem partnerstwa jest uruchomienie produkcji elektrycznych układów napędowych w Państwie Środka.
Jak powiedział dyrektor generalny Magny, Don Walker:
„Chiny są największym rynkiem na świecie i zamierzają być liderem w zakresie samochodów elektrycznych i hybrydowych. Połączenie sił z HASCO pozwoli umocnić pozycję Magny oraz spółki joint venture i przyczynić się do naszych dalszych sukcesów i rozwoju”.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, Magna produkuje wszystkie kluczowe podzespoły nowoczesnych systemów napędowych przeznaczonych do EV: silniki elektryczne, skrzynie biegów, falowniki i oprogramowanie.
W 2009 r. firma rozpoczęła współpracę z Fordem, w wyniku której w 2011 r. na rynku pojawił się w pełni elektryczny model Focus BEV. Magna była odpowiedzialna za dostarczanie silników elektrycznych, elektronicznego modułu kontroli oraz odegrała ważną rolę w integracji elektrycznego układu napędowego i pozostałych nowych systemów z architekturą pojazdu.
Od 2012 r. kanadyjska spółka dostarcza Volvo elektryczny układ napędowy eRAD, wykorzystywany m.in. w hybrydowej (typu plug-in) odmianie modelu V60.
Magna to jeden z największych dostawców części w branży motoryzacyjnej. Firma zatrudnia łącznie ponad 161 000 pracowników.
W fabryce Magna Steyr w austriackim Grazu produkowane jest m. in. hybrydowe BMW 530e iPerformance. Od 2018 r. z taśm tego zakładu zacznie zjeżdżać w pełni elektryczny Jaguar I-Pace.