Mach-E został właśnie wpisany do Księgi Rekordów Guinessa. Elektrycznego Mustanga doceniono za najniższe zużycie energii samochodu elektrycznego. Model Forda przejechał na początku lipca br. ponad 6,5 mili, zużywając jedną kilowatogodzinę (kWh) energii elektrycznej. Przy pełnym akumulatorze o pojemności 88 kWh osiągnięta wydajność przekłada się na zasięg ponad 500 mil (ponad 800 km) to znaczy więcej o ponad 120 mil od oficjalnego zasięgu Mustanga Mach-E, wynoszącego 379 mil (ponad 600 km).
Rekordowy wynik, ustanowiony na najdłuższej trasie w Wielkiej Brytanii, wymagał zatrzymania się na mniej niż 45 minut ładowania. Pokonanie 840 mil z John O’Groats do Land’s End przy akumulatorze naładowanym do pełna na starcie, wymagało tylko dwóch przerw na ładowanie, w Wigan (BP pulse), w północno-zachodniej Anglii i w Cullompton (Ionity), w hrabstwie Devon.
Zespół Forda Mustanga Mach-E podjął się wyznaczenia nowego progu przelicznika efektywności przejechanych mil na galon dla pojazdów elektrycznych, aby rozwiać obawy o zasięg potencjalnych klientów. Łatwość, z jaką Mustang Mach-E pokonuje z krótkimi postojami na ładowanie najdłuższy odcinek trasy w Wielkiej Brytanii, dowodzi jego przydatności w codziennych podróżach.
Nie tylko do miasta
Członkowie bijącego rekord świata zespołu, Paul Clifton, korespondent BBC ds. transportu, oraz piloci: Fergal McGrath i Kevin Booker, którzy są już rekordzistami ekonomicznej jazdy samochodem z silnikiem spalinowym, powiedzieli: „Ten rekord miał udowodnić, że każdemu opłaca się obecnie posiadanie samochodu elektrycznego. Nie tylko na krótkie miejskie przejazdy do pracy, sklepów czy jako drugi samochód, ale do wykorzystania w praktyce, podczas długich podróży po kraju. Udowodniliśmy, że w przypadku tego samochodu osiągnięto punkt kulminacyjny.”„Zasięg i wydajność Forda Mustanga Mach-E sprawiają, że jest to samochód do codziennego użytku, pozwalający zmierzyć się nawet z najmniej przewidywalnymi trasami. Przeprowadziliśmy całodzienne testy na dystansie 250 mil, a po powrocie wciąż mieliśmy do dyspozycji 45 procent pojemności akumulatora.”
Mustang Mach-E z napędem na tylne koła i ze zwiększonym zasięgiem, ładowany z mocą do 150 kW za pomocą szybkiej ładowarki, zyskał średnio 73 mile zasięgu w ciągu około 10 minut ładowania.
Bez obaw o zasięg
– Oszczędność Mustanga Mach-E pozwoliła na ograniczenie do minimum czasu ładowań na najdłuższej trasie w Wielkiej Brytanii i potwierdziła, że jest to pojazd, który kompletnie zmienił reguły gry. Wewnętrzny raport Forda Go Electric, dotyczący opinii konsumentów ujawnił, że zdaniem szerokiego grona odbiorców średni zasięg, jaki może pokonać w pełni naładowany samochód elektryczny, wynosi poniżej 150 mil. Jeśli Mach-E w rękach profesjonalistów przejeżdża ponad trzy razy więcej, może w prosty sposób dotrzeć do klientów z oficjalnym przelicznikiem „mil na pełnym tankowaniu” i pomóc im pozbyć się wszelkich wcześniejszych obaw o zasięg – powiedział Tim Nicklin, kierownik ds. elektryfikacji w Wielkiej Brytanii, odbierając wpis do Księgi Rekordów Guinessa w imieniu Forda,
Źródło : na podstawie Ford