Titan LNG, holenderska firma dostarczająca LNG na rynki w Europie Północno-Zachodniej, poinformowała, że skroplony gaz ziemny staje się coraz popularniejszym paliwem przeznaczonym do zasilania statków. Według spółki, popularyzacja LNG w żegludze morskiej przekroczyła punkt zwrotny. Zamówienia na statki napędzane skroplonym gazem ziemnym stale rosną, rozbudowie ulega infrastruktura, a ceny LNG stają się konkurencyjne względem cen paliwa żeglugowego MGO.
W 2017 r. około 11% kontraktów na budowę nowych statków dotyczyło jednostek zasilanych skroplonym gazem ziemnym. Tendencja wzrostowa pod tym względem ma się utrzymać także w 2018 r.
Według holenderskiego przedsiębiorstwa, właściciele statków stają przed wyborem dotyczącym paliwa: mogą zdecydować się na LNG, MGO lub paliwa ciężkie HFO ze skruberami oczyszczającymi spaliny. Zdaniem Titan LNG, te ostatnie są tylko tymczasowym rozwiązaniem i tylko skroplony gaz ziemny (razem z biogazem lub technologią power-to-gas) jest konkurencyjnym cenowo środkiem do dekarbonizacji i poprawy jakości powietrza.
titan-lng.com, materiały własne