Jak informuje portal Gramwzielone.pl, podwrocławska fabryka baterii LG Chem ma zwiększyć w ciągu kilku lat produkcję nawet 7-krotnie.
W połowie tego roku w amerykańskiej Gigafactory, czyli fabryce baterii, którą uruchomiła Tesla, miały pracować linie umożliwiające wyprodukowanie w skali roku baterii o pojemności 20 GWh. Docelowo wielka fabryka baterii w Nevadzie ma wytwarzać w skali roku baterie o pojemności 35 GWh.
Nieco mniejszą fabrykę, mającą dysponować potencjałem produkcji 32 GWh, w przyszłej dekadzie mają uruchomić Szwedzi z Northovlt i wówczas powinna to być największa fabryka baterii należąca do producenta wywodzącego się z Europy.
Obie inwestycje pod względem potencjału produkcji ma przebić fabryka baterii powiększana pod Wrocławiem przez LG Chem.
Jak informuje „Puls Biznesu”, w obliczu ogromnego popytu na baterie, które zgłasza europejski przemysł motoryzacyjny, koreański koncern chce mocno rozbudować swoje linie produkcyjne, które posiada w naszym kraju.
Początkowo Koreańczycy ogłosili, że zainwestują w fabrykę baterii pod Wrocławiem 1,3 mld zł, tworząc ok. 730 miejsc pracy. Później ogłoszono, że w drugim etapie inwestycje sięgną nawet 4,5 mld zł, a zatrudnienie znajdzie dodatkowo ponad 700 pracowników.
Polski zakład LG Chem już produkuje na pierwszych liniach baterie, które trafiają m.in. do Daimlera, Porsche, Volvo, Audi, Renault i Jaguara. Zakład pod Wrocławiem może obecnie produkować w skali miesiąca baterie do około 30 tys. samochodów, a trwa już budowa hal, które pomieszczą kolejne linie produkcyjne.
Cytowany przez “Puls Biznesu” Jong Hyun Kim, prezes LG Chem Energy Solutions, zapewnia, że w ciągu 2-3 lat koreańska firma zwiększy potencjał produkcji podwrocławskiej fabryki z około 10 GWh do 70 GWh.
W roku 2021 koreańska firma chce produkować w naszym kraju w skali roku baterie do około 1 mln elektryków. W tym czasie przy produkcji ma pracować około 6 tys. osób w porównaniu do 1,7 tys. obecnie.
Jak ponadto podaje „PB”, LG Chem ma szukać kolejnej lokalizacji pod fabrykę baterii, która może powstać również w naszym kraju. Jej budowa powinna rozpocząć się do połowy przyszłego roku.
Komisja Europejska szacuje, że w roku 2025 wartość rynku baterii może sięgać 250 mld euro rocznie i wielkością powinien od odpowiadać gospodarce Danii. Natomiast generowany w Europie popyt na baterie powinien wynieść wówczas 200 GWh, a globalnie 600 GWh.
gramwzielone.pl