UDOSTĘPNIJ

Pierwsza edycja Konkursu e-Mobility Media Awards, będącego wspólnym projektem PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), wyłoniła dziennikarzy i marki, które prowadzą najskuteczniejsze kampanie informacyjno-promocyjne, edukacyjne oraz marketingowe na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce. To największa na polskim rynku inicjatywa, mająca na celu docenienie osób i podmiotów działających na rzecz budowania świadomości społecznej w obszarze elektromobilności.

Laureaci e-Mobility Media Awards podczas gali Kongresu Nowej Mobilności 2021

Nagrody e-Mobility Media Awards wręczono na Gali, która odbyła się podczas Kongresu Nowej Mobilności 2021 w Łodzi. To największa w Polsce konferencja, w całości poświęcona elektromobilności i kwestiom zrównoważonego transportu. Przyznano w sumie 16 wyróżnień – 8 na podstawie analizy medialnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i kolejnych 8 na podstawie zgłoszeń dokonanych przez stronę internetową Elektomobilni.pl, które następnie oceniła Kapituła, składająca się z PSMM, PSPA i partnerów strategicznych kampanii Elektromobilni.pl.

– Zwycięzców w kategoriach ilościowych wyłoniono na podstawie badania, ale także rzetelnej analizy mediów, która objęła ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych – powiedział Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W kategorii Medium Roku przyznano 2 nagrody ex aequo, dla serwisu Autokult.pl oraz dziennika „Rzeczpospolita”. Media te miały największą aktywność w promowaniu idei elektromobilności oraz były źródłami autorskich treści tłumaczących zrównoważony transport i nową mobilność. Medium Branżowym Roku został portal Wysokienapiecie.pl, który w największym stopniu z uwagą i przywiązaniem do detali, a jednocześnie w rzetelny i angażujący sposób opisywał globalne trendy i codzienny puls branży. Wybrano także Marki Roku. W kategorii Motoryzacja laur przypadł marce Volkswagen Polska, która w najszerszy sposób poprzez informacje pojawiające się w mediach dotarła do odbiorców i miała wpływ na postrzeganie i popularyzację elektromobilności. W kategorii Infrastruktura nagrodzono GreenWay Polska, która była najbardziej aktywną i cieszącą się zainteresowaniem opinii publicznej marką związaną z infrastrukturą ładowania. Grupą Motoryzacyjną Roku została Volkswagen Group Polska, która jednym głosem w wielu aspektach, a także poprzez wiele swoich marek komunikowała o elektromobilności i jej miejscu w przyszłości motoryzacji. Samochód Elektryczny Roku – BEV – ta nagroda przypadła modelowi HYUNDAI IONIQ 5, który w mediach cieszył się najbardziej pozytywną opinią, natomiast Hybrydą Plug-in Roku – PHEV została TOYOTA RAV4 Plug-in Hybrid, model bardzo oczekiwany i szeroko komentowany w mediach.

– Rzetelna informacja i edukacja są niezwykle istotne dla rozwoju rynku elektromobilności w Polsce, a rola mediów w dostarczaniu obiektywnych informacji jest w tym zakresie kluczowa. Zwycięzców w kategoriach jakościowych wyłoniono na podstawie zgłoszeń i oceny treści przez Kapitułę – powiedział Łukasz Witkowski, Dyrektor Operacyjny PSPA.

Nagrodę w kategorii Artykuł Roku otrzymał Bartłomiej Derski z portalu Wysokienapiecie.pl. Do konkursu zgłoszono jego artykuł „Tesla tańsza od Passata. Mój Elektryk namieszał!”, ale jak zauważyła kapituła, jest to nagroda za całokształ i setki pogłębionych artykułów i raportów dot. elektromobilności w Polsce. Tytuł Wideo Roku przypadł filmowi „Volvo XC40 P8 Recharge – Szwedzi wiedzą, co robią” przygotowanemu przez Michała Zielińskiego z Autokult.pl. W kategorii Podcast Roku jury przyznało laur „Brykom Dagmary” – audycji motoryzacyjnej Dagmary Kowalskiej, dostępnej na stronie Chilli Zet oraz ex aequo Agacie Rzędowskiej za serię „Green Podcast” na portalu Green-news.pl. Za Kampanię Medialną Roku, oznaczającą niespotykaną do tej pory w polskiej branży motoryzacyjnej aktywność w mediach społecznościowych nagrodzono markę Ford i jej Prezesa Piotra Pawlaka. Nagrodę w kategorii Wydarzenie Medialne Roku otrzymał Mercedes-Benz Polska za „Eko Poradnik”, a za Najlepszą Współpracę z Mediami nagrodzono Dorotę Pajączkowską, Communication Manager, Nissan Sales CEE. Nagroda specjalna w Kategorii Marka Roku trafiła do firmy Inpost.

Od 1 września 2020 do 30 września 2021 w polskich mediach odnotowano 108 tys. publikacji na temat elektromobilności, z czego 8,5 tys. w prasie, 92 tys. w internecie, 4,5 tys. w radiu i 3 tys. w stacjach TV. Zagadnienie omawiano w blisko 5 tys. źródeł, w tym 77 proc. z nich miało zasięg ogólnokrajowy.

 

  1. W kategorii Medium roku przyznano dwie nagrody – dla portalu Autokult.pl oraz dziennika Rzeczpospolita. Od lewej: Sebastian Bykowski, Wiceprezes zarządu PSMM, Maciej Gis, Rzeczpospolita, Michał Zieliński, Autokult.pl oraz Aleksander Rajch, Dyrektor ds. relacji zewnętrznych PSPA
  2. Bartłomiej Derski (drugi od prawej) z portalu Wysokienapiecie.pl odebrał nagrody za Medium branżowe roku oraz Artykuł roku
  3. Hubert Niedzielski, Kierownik PR marki Volkswagen odebrał nagrodę w kategorii Marka roku: Motoryzacja
  4. Rafał Czyżewski, Prezes Zarządu Greenway Polska, odebrał nagrodę w kategorii Marka roku: Infrastruktura
  5. Tomasz Tonder, Dyrektor PR & Corporate Affairs Grupy Volkswagen odebrał nagrodę w kategorii Grupa Motoryzacyjna roku
  6. Tomasz Michalczewski, Product Manager Hyundai Motor Poland odebrał nagrodę w kategorii BEV roku za model HYUNDAI IONIQ 5
  7. Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland odebrał nagrodę w kategorii PHEV roku za model TOYOTA RAV4 Plug-in Hybrid
  8. Michał Zieliński z Autokult.pl odebrał nagrodę w kategorii Wideo Roku 
  9. Dagmara Kowalska („Bryki Dagmary”) oraz Agata Rzędowska („Green Podcast”) odebrały nagrodę w kategorii Podcast Roku
  10. Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska, odebrał nagrodę w kategorii Kampania Medialna roku
  11. Dorota Pajączkowska, Communication Manager Nissan Sales CEE odebrała nagrodę w kategorii Najlepsza współpraca z mediami
  12. Tomasz Mucha, Product Communication Mercedes-Benz Cars odebrał nagrodę w kategorii Wydarzenie medialne roku
  13. Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji InPost odebrał nagrodę Marka Roku – nagroda specjalna

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA)jest największą organizacją branżową, kreującą rynek elektromobilności i technologii wodorowych w Polsce i w regionie CEE. Integruje wiodące marki z całego łańcucha wartości w elektromobilności. Tworzy środowisko producentów pojazdów i infrastruktury, operatorów i dostawców usług ładowania, koncernów paliwowych i energetycznych oraz wszystkich pozostałych podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu. Zrzesza ponad 140 przedsiębiorstw, będąc 3. pod względem liczby zrzeszonych podmiotów prawnych organizacją branżową w Europie. Wspólnie z nimi działa na rzecz ukształtowania odpowiedniego otoczenia gospodarczego i prawnego, pozwalającego na dynamiczny rozwój zero- i niskoemisyjnych technologii w transporcie. Tworzy najliczniejszy w Polsce zespół ekspertów i praktyków elektromobilności. Dysponując zespołem konsultantów i trenerów ze specjalistycznym doświadczeniem sektorowym i wiedzą zdobytą w branży, realizuje projekty szkoleniowe, doradcze i eksperckie. Współpracuje z przemysłem, administracją i społeczeństwem. Dostarcza wiedzę i informacje, kluczowe dla rozwoju biznesu w obszarze zrównoważonego transportu.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów (PSMM) – lider w dziedzinie kompleksowego monitoringu internetu, social media, prasy, radia i telewizji oraz analiz medialnych. Firma świadczy usługi dla największych koncernów, agencji PR, przedsiębiorstw oraz instytucji publicznych. Monitoring polskich mediów obejmuje blisko 5 mln źródeł internetowych, w tym social media, 1100 tytułów prasowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Monitoring zagraniczny uwzględnia ponad 90% światowego rynku mediów. Przeglądy mediów udostępniane są Klientom za pomocą aplikacji Inforia – innowacyjnego narzędzia do efektywnego zarządzania informacją. Specjalnością PRESS-SERVICE Monitoring Mediów są audyty medialne oraz wielopoziomowe raporty medialne, niezbędne w profesjonalnym zarządzaniu wizerunkiem. Niezastąpione źródło wiedzy dla specjalistów w wielu dziedzinach stanowią przeglądy mediów, newslettery i biuletyny. Firma tworzy ponadnarodowe rozwiązania dla korporacji międzynarodowych. Jest członkiem międzynarodowej organizacji FIBEP oraz jednym z inicjatorów CEE Media Monitoring Group.

Kampania elektromobilni.pl, realizowana przez PSPA oraz Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu, to pierwsza w Polsce i jedna z najbardziej kompleksowych w Europie inicjatyw na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu. Celem projektu jest edukacja i podnoszenie świadomości społecznej na temat elektromobilności. W inicjatywę zaangażowało się kilkadziesiąt podmiotów i instytucji aktywnych w obszarze zrównoważonego transportu w Polsce. Do partnerów strategicznych elektromobilnych.pl należą: ABB, BMW, Enelion, Grupa Volkswagen, Hyundai, Mercedes-Benz, Nexity, PKN ORLEN, Renault i Toyota, a do partnerów branżowych Alphabet, EFL, Garo, GO+EAuto, GreenWay, LeasePlan, LOTOS, Nissan, PKO Leasing, PRE Biel, Shell oraz Volvo. Kampania została objęta patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury. Patronat nad kampanią objęły także liczne ambasady, m.in. Niderlandów, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Izraela, Niemiec oraz izby handlowe i kilkadziesiąt polskich samorządów.

Źródło: na podstawie PSPA

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA