Do końca kwietnia bieżącego roku skumulowana sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wyniosła 54 936 szt. Do tegorocznego wzrostu popularności samochodów spalinowo-elektrycznych na krajowym rynku przyczyniły się w znacznej mierze nowe modele – Corolla, RAV4 i Camry.
Od stycznia do końca kwietnia tego roku Toyota Motor Poland dostarczyła klientom 6 327 pojazdów hybrydowych. W pierwszych czterech miesiącach roku udział hybryd w całkowitej sprzedaży marki wyniósł 30%.
System hybrydowy jest dominującą wersją napędową nowych modeli Corolla i RAV4. 73% egzemplarzy RAV4, które opuściły salony w tym roku, to hybrydy. W przypadku Corolli udział tego napędu w całkowitej sprzedaży modelu stanowi 66%.
Biorąc pod uwagę dane z pierwszych czterech miesięcy roku, najpopularniejszymi modelami hybrydowymi w Polsce są Toyota C-HR Hybrid (1 780 egz.), Corolla Hybrid (1 646 egz.) i RAV4 Hybrid (1 253 egz.). Dużą popularnością cieszyły się także Yaris Hybrid (806 egz.), Auris Hybrid (530 egz.) oraz nowa Camry Hybrid (305 egz.). Wyniki te potwierdzają duże znaczenie segmentu modeli kompaktowych na rynku samochodów zelektryfikowanych – łączna sprzedaż Corolli Hybrid i Aurisa Hybrid do końca kwietnia wyniosła 2 176 szt.
toyotanews.eu, materiały własne