UDOSTĘPNIJ

Spółka ElectriCity w skład której wchodzą trzy zakłady położone w Douai, Maubeuge i Ruitz w regionie Hauts-de-France chce być największym ośrodkiem produkcji pojazdów elektrycznych w Europie. To misja wpisująca się w plan Grupy Renault pod nazwą Renaulution.

Pierwszy elektryczny model już wkrótce trafi na linię produkcyjną wspomnianego zakładu w Douai. Będzie to Renault Mégane E-Tech Electric, którego sprzedaż rozpocznie się w przyszłym roku. Na potrzeby uruchomienia produkcji elektrycznych modeli zainwestowanych zostało ponad 550 milionów euro.

400 tysięcy elektryków

Przed ElectriCity stoi ambitne wyzwanie – upowszechnienie dostępu do samochodów elektrycznych i zwiększenie ich produkcji w regionie Hauts-de-France do ponad 400 000 egzemplarzy rocznie do 2025 roku. Nowy klaster ma stać się największą i najbardziej konkurencyjną jednostką produkcyjną w Europie.  Zoptymalizowano narzędzia produkcyjne pod kątem efektywności operacyjnej i zbudowano ekosystem w celu obniżenia kosztów stałych oraz zapewnienia wysokiej jakość produkowanych aut.

– Aby rozpocząć produkcję samochodów elektrycznych, przebudowaliśmy zakład w Douai i zainwestowaliśmy w niego ponad 550 milionów euro. Dopracowaliśmy również odpowiednio ergonomię stanowisk pracy – Luciano Biondo, dyrektor Renault Group ElectriCity.

Napędowa metamorfoza

Zakład funkcjonujący od  pół wieku z którego taśm produkcyjnych zjechało ok. 10 milionów samochodów, przechodzi właśnie kolejny, przełomowy moment związany z wprowadzeniem modułowej platformy CMF-EV przeznaczonej dla modeli elektrycznych. Już w 2022 roku z linii produkcyjnej zejdzie pierwszy model. Będzie to Nowe Renault Megane E-Tech Electric.

W celu przejścia od produkcji modeli spalinowych do modeli elektrycznych, poszczególne wydziały i linie produkcyjne w zakładzie w Douai zostały odpowiednio zmodyfikowane, przebudowane i zmodernizowane. Na potrzeby uruchomienia produkcji elektrycznych wersji modeli i zapewnienia idealnej ergonomii stanowisk pracy zainwestowanych zostało ponad 550 milionów euro. Pierwsze prace rozpoczęły się od zainstalowania linii montażowej zgodnej ze standardami Aliansu, która dzięki swojej elastyczności umożliwia produkcję szerokiej gamy modeli z różnych segmentów. Jednym z nich będzie wspomniany Mégane E-Tech Electric, którego produkcja odbywać się będzie wyłącznie w zakładzie w Douai. W najbliższym czasie produkcja ElectriCity zostanie poszerzona o kolejne modele, takie jak przyszłe Renault 5 electric.

Naszym celem jest zapewnienie najwyższej jakości w każdym pojeździe, na każdym etapie procesu produkcyjnego i dzięki zaangażowaniu każdego pracownika. Taką obietnicę składamy klientom wprowadzając nową generację samochodów elektrycznych – Luciano Biondo, dyrektor Renault Group ElectriCity.

Gigafabryka w planach

Zmianami objęto nie tylko linie montażowe, ale również proces produkcji i dostaw akumulatorów. W rezultacie nawiązania strategicznej współpracy Grupy Renault z Envision AESC, na terenie Douai powstanie gigafabryka akumulatorów trakcyjnych, która umożliwi dostarczanie akumulatorów do przyszłych elektrycznych modeli aut z miejsca odległego o niecałe 50 metrów. Pozwoli to na niską emisję CO2 podczas transportu, optymalizację kosztów stałych i szybkie reagowanie na potrzeby klientów.

Źródło: na podstawie Renault

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA