Koreański producent poinformował, że dołącza do innych liderów branży, którzy chcą zainwestować dodatkowe 700 milionów euro w IONITY – wiodącą europejską sieć stacji ultraszybkiego ładowania, której Kia jest jednym z głównych udziałowców . Do 2025 roku liczba ultraszybkich punktów ładowania o mocy 350 kW wzrośnie w Europie z 1500 do 7000. Z kolei liczba lokalizacji stacji ładowania IONITY zwiększy się do ponad 1000, co przełoży się na krótszy czas ładowania i oczekiwania na ładowanie. Do 2026 roku marka wprowadzi do oferty 11 nowych samochodów elektrycznych. Pierwszym z siedmiu opartych na nowej platformie podłogowej E-GMP jest crossover EV6
Producent dokonał kolejnej dużej inwestycji w IONITY – wiodącą w Europie sieć stacji ultraszybkiego ładowania aut elektrycznych (EV). Jako jeden z głównych udziałowców IONITY, Kia połączyła siły z innymi inwestorami, którzy chcą zainwestować łącznie kolejne 700 milionów euro w rozbudowę sieci punktów ładowania dużej mocy na całym kontynencie.
Nie tylko przy autostradach
Sieć obsługuje ponad 1500 punktów ładowania zlokalizowanych wzdłuż europejskich autostrad w 24 krajach. Dodatkowa inwestycja zwiększy do 2025 roku liczbę ultraszybkich punktów ładowania w Europie do 7000. Ładowarki te zostaną umieszczone nie tylko w większej liczbie kluczowych lokalizacji przy europejskiej sieci autostrad, ale będą również instalowane wzdłuż ważnych dróg krajowych i w pobliżu dużych miast. Zwiększenie liczby stacji ładowania jeszcze bardziej ułatwi klientom zlokalizowanie ultraszybkich ładowarek, które akumulator takich samochodów jak elektryczny crossover Kia EV6 są w stanie naładować od 10 do 80% w zaledwie 18 minut.
Bez kolejki i krócej
IONITY wykorzysta to dofinansowanie również do zwiększenia w Europie liczby lokalizacji stacji ładowania – z 400 aktualnie do ponad 1000 do 2025 roku, przy czym każda lokalizacja będzie dysponować średnio od ośmiu do dwunastu ultraszybkich punktów ładowania o mocy 350 kW. Już istniejące obiekty przy trasach o dużym natężeniu ruchu i zwiększonym zapotrzebowaniu na ładowanie również zostaną rozbudowane o dodatkowe punkty ładowania. Dzięki tym działaniom znacznie skróci się czas ładowania i oczekiwania klientów w lokalizacjach o największym natężeniu ruchu.
Czysta energia
Sieć IONITY wykorzystuje wiodący europejski standard ładowania – Combined Charging System (CCS). Energia do zasilania stacji ładowania w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych. Oznacza to, że kierowcy samochodów elektrycznych marki Kia, którzy korzystają z sieci ładowania IONITY, podróżują bez emisji dwutlenku węgla.
– Gdy myślimy o stopniowym wycofywaniu z oferty w ciągu najbliższych dziesięciu lat nowych samochodów z silnikiem spalinowym, kluczowe znaczenie dla kierowców ma dostęp do rozległej i niezawodnej infrastruktury stacji szybkiego ładowania. Dalsza inwestycja w IONITY przełoży się na znaczny wzrost liczby ultraszybkich ładowarek w Europie. W ten sposób wspieramy też nasze samochody i możemy zaprezentować zalety ładowania wysokonapięciowego. Dzięki temu więcej kierowców niż kiedykolwiek będzie mogło szybko i łatwo ładować auta, co zapewnia bezproblemowe korzystanie z samochodów elektrycznych – powiedział Jason Jeong, Prezes Kia Europe.
11 debiutów BEV
Do 2026 roku Kia planuje zaoferować na świecie aż 11 nowych samochodów elektrycznych, w tym siedem modeli typu BEV nowej generacji. Wprowadzony na rynek na początku tego roku crossover EV6 jest pierwszym samochodem elektrycznym marki Kia skonstruowanym na nowej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Zaawansowany układ ładowania EV6 prądem o napięciu 800 V umożliwia zwiększenie zasięgu o 100 kilometrów w mniej niż cztery i pół minuty ładowania przy pomocy ładowarki o mocy 350 kW, a przy pełnym naładowaniu zapewnia zasięg do 528 kilometrów.
Źródło: na podstawie Kia