Kia Motors przygotowuje się do wprowadzenia na europejski rynek flagowego SUVa Sorento w wersji Plug-in Hybrid.
Hybrydowy zespół napędowy pojazdu składa się z akumulatora o pojemności energetycznej 13,8 kWh oraz z dwóch silników – elektrycznego o mocy 90 KM i spalinowego, turbo-doładowanego T-GDi o pojemności 1,6 l o mocy 180 KM, a także z 6-stopniowej przekładni automatycznej. Moc systemowa Sorento Plug-in Hybrid wynosi 265 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm.
W pojeździe wprowadzono niezależny układ chłodzenia cieczą wysokonapięciowego akumulatora, który zapewnia optymalne zarządzanie jego temperaturą oraz wydajność. W wirniku silnika elektrycznego zastosowano nowy dwustopniowy proces laminowania, co zmniejsza hałas i wibracje.
Sorento czwartej generacji zostało skonstruowane na nowej platformie. Jak informuje Kia, architektura zapewnia maksymalną przestronność wnętrza i funkcjonalność oraz miejsce na dodatkowe elementy hybrydowego zespołu napędowego typu plug-in. Ponadto, dzięki nowej platformie, Sorento Plug-in Hybrid oferuje obszerny bagażnik, jak i siedem miejsc siedzących.
Sprzedaż modelu Sorento Plug-in Hybrid w Europie rozpocznie się na początku 2021 r. Pojazd będzie produkowany w zakładzie Kia Hwasung w Korei.
W pierwszej połowie 2020 r. zelektryfikowane wersje wszystkich modeli Kia – w tym samochody typu „mild hybrid”, hybrydowe, hybrydowe typu plug-in oraz elektryczne – stanowiły około jednej czwartej wszystkich pojazdów koreańskiej marki sprzedanych w Europie.
press.kia.com, materiały własne