Koreański producent pochwalił się wynikami sprzedaży w styczniu. W minionym miesiącu Kia była drugą (po Toyocie w rynku indywidualnym, a trzecią za Skodą w rynku flotowym – przyp. red.) najchętniej wybieraną marką samochodów osobowych w Polsce. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano w naszym kraju 3 246 nowych aut osobowych (rynek indywidualny – 1 520, rynek flotowy – 1 726), czyli o 59,43% więcej niż w grudniu ubiegłego roku. Udział marki Kia w rynku od stycznia 2021 roku do stycznia 2022 roku zwiększył się on w naszym kraju z 6,11% do 11,2%. Pierwszy samochód elektryczny nowej generacji – Kia EV6 sprzedał się w styczniu w Europie w liczbie 3 274 egzemplarzy.
Budowanie pozycji
– Rekordy sprzedaży i udziału w rynku marki Kia w Europie stale rosną, ponieważ nowa i innowacyjna gama modeli wciąż przyciąga do marki nowych klientów. Dzięki zaangażowaniu w tworzenie nowych modeli konsekwentnie budujemy pozycję lidera w dziedzinie elektromobilności. Wkrótce intersujących samochodów będzie jeszcze więcej, ponieważ do oferty dołączy gama zelektryfikowanych wersji Niro, które już cieszą się dużym zainteresowaniem – powiedział Jason Jeong, Prezes Kia w Europie.
Udział Kii w europejskim rynku, w styczniu wyniósł 5,7%. W krajach Unii Europejskiej, regionu EFTA oraz w Wielkiej Brytanii w zeszłym miesiącu zarejestrowano w sumie 47 137 samochodów marki, co stanowi wzrost o 38,8% w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Cały rynek nowych samochodów osobowych skurczył się o 2,4%.
Źródło: na podstawie Kia, własne