Do sprzedaży w Polsce trafiły modele Ceed kombi i XCeed w wersjach hybrydowych typu plug-in. Układ napędowy obu pojazdów składa się z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 8,9 kWh, silnika elektrycznego o mocy 60 KM (44,5 kW) oraz czterocylindrowego silnika GDI o pojemności 1,6 litra wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączna moc i moment obrotowy układu napędowego wynoszą, odpowiednio, 141 KM i 265 Nm, co zapewnia przyspieszenie Ceeda kombi od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, a XCeeda w 11,0 sekund.
Obydwa modele zostały wyposażone w kabel do ładowania z gniazdka domowego 220 V. Maksymalna moc uzupełniania energii wynosi 3,3 kW. Czas ładowania akumulatora z gniazdka domowego wynosi około 5 godzin, a na stacji o mocy 3,3 kW skraca się do mniej niż 3 godzin. Z akumulatorem naładowanym w 100% Ceed kombi w trybie elektrycznym zapewnia zasięg do 57 km, a XCeed do 59 km. Jak informuje KIA, koszt przejechania takiego dystansu wynosi wówczas jedynie około 5 złotych.
Kia Ceed kombi i Kia XCeed w wersji hybrydowej typu plug-in są produkowane w zakładzie w Żylinie na Słowacji. Obydwa pojazdy są pierwszymi samochodami PHEV montowanymi przez Kia Motors w Europie.
Ceny modeli Ceed kombi i XCeed w wersji hybrydowej typu plug-in na polskim rynku wynoszą odpowiednio 127 990 zł i 129 990 zł.
press.kia.com, materiały własne