UDOSTĘPNIJ

 

Jak poinformowała KIA, europejska homologacja według normy WLTP potwierdziła, że zasięg całkowicie elektrycznego modelu e-Niro – zasilanego przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 64 kWh – wynosi w cyklu mieszanym 485 km. Według tej samej normy, pojazd w cyklu miejskim może przejechać teoretycznie do 615 km. Z kolei zasięg wersji podstawowej, z bateriami o pojemności 39,2 kWh wynosi w cyklu mieszanym 312 km.

Uzupełnienie energii w akumulatorach (64 kWh) e-Niro do 80% przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 100 kW zabiera 54 minuty.  Model w tej wersji jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (150 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 395 Nm. e-Niro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy.

Wariant bazowy otrzymał silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) i identycznym momencie obrotowym jak wersja z akumulatorami 64 kWh. Odmiana podstawowa przyspiesza od o do 100 km/h w ciągu 9,8 sekundy. Podobnie jak w wypadku Niro w wersji hybrydowej oraz Niro w wersji hybrydowej typu plug-in, model dysponuje napędem na przednie koła.

KIA e-Niro trafi do sprzedaży pod koniec 2018 r. Crossover wykorzystuje podzespoły hybrydowego Niro, którego KIA sprzedała na świecie w ilości ponad 200 000 egzemplarzy, z czego 65 000 w Europie.

 

media.kia.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA