UDOSTĘPNIJ

Komisja Europejska zaproponowała nowe normy emisji CO2 generowanego przez samochody osobowe i dostawcze.

Zgodnie z planem Komisji, ilość dwutlenku węgla wytwarzanego przez nowe samochody musiałaby być zredukowana o 30% do 2030 r. i o 15% do 2025 r. względem limitu emisji z 2021 r.

Według norm obowiązujących od 2015 r. limit emisji  dla pojazdów osobowych wynosi 130 g CO2 na km. W 2021 r. nowe samochody sprzedawane w Unii Europejskiej będą mogły wytwarzać maksymalnie 95 g CO2 na km.

Według propozycji Komisji Europejskiej, za każdy gram CO2 powyżej ustalonego limitu obowiązywałaby kara w wysokości 95 euro od każdego nowego pojazdu zarejestrowanego na terytorium państw członkowskich.

Przedstawiciele branży motoryzacyjnej, w tym Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów oraz VDA uznali założenie planu za nierealistyczne i trudne do spełnienia.

Założenia Komisji obejmują ponadto przeznaczenie 800 milionów euro na rozwój infrastruktury dla samochodów napędzanych paliwami alternatywnymi, w tym pojazdów elektrycznych.

.

 

reuters.com, europe.autonews.com, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA