Nowa odsłona elektrycznego Kangoo zostanie zaprezentowana szerokiej publiczności podczas listopadowych targów Solutrans w Lyonie. Mały furgon napędzany silnikiem o mocy 90 kW i oferowany z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 45 kWh, będzie miał zasięg 300 km (WLTP). Auto może współpracować z trzema rodzajami ładowarek i odzyskać nawet 170 km zasięgu w ciągu 30 minut. Samochód, produkowany w zmodernizowanym kosztem 450 mln euro zakładzie w Maubeuge we Francji, znajdzie się w sprzedaży w Europie wiosną 2022 roku.
10 lat elektrycznej tradycji
Od 2011 roku Renault jest pionierem i liderem na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Od debiutu rynkowego pod koniec 2011 roku Kangoo elektryczne zyskało uznanie blisko 70 000 klientów biznesowych, a dziś stanowi 20% samochodów dostawczych z napędem elektrycznym sprzedawanych w Europie. Nowe elektryczne Kangoo, zostanie po raz pierwszy pokazane publicznie 16 listopada na targach Solutrans w Lyonie.
Bezpieczny zasięg
Dzięki zastosowaniu nowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 45 kWh wykorzystywanej w 100%, Kangoo Van E-TECH oferuje zasięg do 300 km w cyklu WLTP. Jest to dystans pozwalający użytkownikom małych furgonów na spokojne planowanie większości codziennych przejazdów w celach zawodowych przy optymalnie niskich kosztach posiadania i eksploatacji pojazdu. Akumulator umieszczony pod podłogą samochodu nie pomniejsza pojemności użytkowej przedziału ładunkowego.
Trzy tryby rekuperacji
Kangoo Van E-TECH jest wyposażone w silnik o mocy 90 kW rozwijający moment obrotowy 245 Nm. Tryb Eco, zalecany przy niewielkim obciążeniu pojazdu, ogranicza moc i prędkość maksymalną, zapewniając optymalny zasięg. Kierowca ma również do wyboru trzy tryby odzyskiwania energii podczas hamowania: Sailing Drive i Brake. Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia są zgrupowane na 10-calowym kolorowym cyfrowym ekranie (dostępnym jako opcja) na tablicy rozdzielczej, zapewniającym personalizację.
Trzy warianty ładowania
W standardzie samochód jest wyposażony w ładowarkę trójfazową Cameleon o mocy 11 kW przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych. W opcji dostępne są ładowarka Cameleon 22 kW (AC) do przyspieszonego ładowania ze stacji publicznych oraz ładowarka szybkiego ładowania o mocy 80 kW (DC) na prąd stały, pozwalająca na odzyskanie 170 km zasięgu (w cyklu WLTP) w ciągu 30 minut. W przypadku dwóch ostatnich ładowarek akumulator jest wyposażony w układ chłodzenia cieczą. Po podłączeniu do Wallboxa 11 kW akumulator auta naładowany w 15% zostanie uzupełniony do 100% pojemności w ciągu 3 godzin i 50 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował ok. 6 godzin.
Pompa ciepła ograniczy zużycie
Dostawczak jest wyposażony w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Urządzenie współpracujące z ładowarką 22 kW pozwala na odzyskiwanie ciepła z otoczenia do ogrzewania kabiny, bez potrzeby korzystania z grzałki pobierającej prąd. Wydajność pompy ciepła jest optymalna przy temperaturze zewnętrznej od -15°C do +15°C, czyli w przedziale temperatur panujących w sezonie zimowym w większości krajów europejskich. Pojemność przedziału ładunkowego elektrycznego Kangoo wynosi 3,9 m3 (4,9 m3 w wersji przedłużonej, dostępnej w późniejszym terminie), 600 kg ładowności (800 kg w wersji przedłużonej). Auto może holować przyczepy o masie 1500 kg.
Miliony na rozbudowę
Model Kangoo produkuje od 2011 roku zakład Renault w Maubeuge w regionie Hauts-de-France. Oprócz tego w fabryce powstają samochody marek partnerskich Mercedes i Nissan. Renault zainwestował w fabrykę 450 milionów euro oraz zbudował nowy zakład montażu akumulatorów. Silnik elektryczny Kangoo, jak również ładowarki, są produkowane w fabryce Renault w Cléon, w Normandii. Kangoo Van E-TECH Elektryczne pojawi się w sprzedaży w Europie na wiosnę 2022 roku.
Źródło: na podstawie media.renault.com.pl