Niemiecki koncern energetyczny E.ON., w swojej kampanii promującej rozwój sieci punktów ładowania EV, wykorzystał jeżdżący prototyp supersportowego, w pełni elektrycznego samochodu RAESR Tachyon Speed.
Południowokalifornijska firma RAESR (Rice Advanced Engineering Systems & Research) zbudowała nadwozie pojazdu z włókna węglowego. Zostało oparte na ramie rurowej wykonanej ze stali chromowo-molibdenowej. RAESR deklaruje, że wersja produkcyjna będzie dysponować sześcioma silnikami elektrycznymi, mocą maksymalną przekraczającą 1250 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 4950 Nm. Pojazd zostanie wyposażony w technologię wektorowania momentu obrotowego, hamulce ceramiczne oraz system aktywnej aerodynamiki.
Zasięg na jednym ładowaniu w warunkach miejskich ma wynosić ponad 240 km.
Tachyon Speed rozpędzi się od 0 do 96 km/h (60 mph) w czasie poniżej 3 sekund, a od 0 do ok. 190 km/h (120 mph) poniżej 7 sekund. Prędkość maksymalna ma przekraczać 380 km/h.
Prace nad pojazdem trwają od 2012 r.
raesr.com, eon.com, autoblog.com, materiały własne