Od 02 września sieć IONITY wprowadziła opłaty za usługę ładowania pojazdów elektrycznych.
Stawki za ładowanie, niezależnie od obowiązującej w danym kraju waluty, ustalono na „8” (euro, funtów, franków szwajcarskich etc.). Płatności odbywają się za pomocą smartfona.
Jak powiedział dyrektor generalny IONITY, Michael Hajesch:
„Prawdopodobnie największą przeszkodę stojącą przed szerszą popularyzacją EV stanowi brak niezawodnej, łatwej w użytkowaniu, pozamiejskiej infrastruktury ładowania o dużej mocy. To jest dokładnie ten problem, który IONITY zamierza rozwiązać”.
Frank Plaschka, odpowiadający za markę i marketing sieci, dodał:
„Misją IONITY jest uczynienie podróżowania pojazdami elektrycznymi po Europie normalnością: pozwolenie kierowcom EV na opuszczenie miasta, cieszenie się luksusem spontanicznej, beztroskiej podróży”.
IONITY to powstająca w Europie sieć stacji szybkiego ładowania, którą budują wspólnie BMW, Daimler, Ford oraz Grupa Volkswagena (Audi i Porsche). Do projektu dołączyły ponadto takie firmy jak Tank & Rast, Circle K, OMV, a także Shell.
Do 2020 r. w ramach sieci powstanie około 400 stacji HPC (High-Power-Charging) o mocy do 350 kW (początkowo do 150 kW), pozwalających na ultra-szybkie ładowanie baterii samochodów elektrycznych. Ładowarki IONITY zostaną uruchomione w 18 krajach na Starym Kontynencie, również w Polsce. Należące do sieci stacje są kompatybilne ze standardem CCS.
Ładowarki IONITY zostały zainstalowane jak do tej pory w 9 lokalizacjach na terytorium Francji, Niemiec, Austrii, Danii (znajdują się w fazie testów) oraz Szwajcarii.
7 kolejnych stacji pozostaje w budowie (w Niemczech, Austrii oraz Norwegii).
ionity.eu, materiały własne