Ola, najpoważniejszy konkurent Ubera w Indiach, planuje w ciągu roku wypuścić na drogi 10 tys. elektrycznych, trójkołowych riksz, a do 2021 r. łącznie milion pojazdów elektrycznych.
Aby zrealizować tak ambitne cele, start-up rozpocznie intensywne prace zarówno z przedstawicielami władz lokalnych, producentami samochodów oraz baterii. Ola planuje rozbudowę swojego projektu rozwoju elektromobilności, pierwotnie zainicjowanego w Nagpurze, zlokalizowanym w centralnych Indiach. Należące do firmy pojazdy elektryczne przejechały tam łącznie ponad 4 mln km. Ola dysponuje w mieście flotą składającą się zarówno z zeroemisyjnych taksówek, jak i elektrycznych riksz, stanowiących niedrogie, praktyczne rozwiązanie transportowe dla wielu mieszkańców Indii.
Projekt obejmuje również popularyzację elektrycznych autobusów, punktów ładowania EV i związanych z nimi systemów fotowotaicznych, a także eksperymentalnych stacji wymiany baterii. Ola zamierza zostać jednym z największych operatorów pojazdów elektrycznych na świecie.
Ambicje spółki idą w parze z celami indyjskiego rządu. Premier Narendra Modi planuje znaczne zwiększenie liczby EV poruszających się po krajowych drogach. Według zamierzeń rządu, do 2030 r. większość pojazdów w Indiach ma być napędzana energią elektryczną.
Start-up Ola został założony w 2011 r. Spółka postawiła w ostatnich miesiącach na bardzo intensywny rozwój: m.in. nabyła indyjski oddział firmy Foodpanda i rozpoczęła działalność w Australii. Aktualnie, Ola jest obecna w 110 indyjskich miastach, a jej flotę obsługuje ponad milion kierowców.
mission-electric.in, bloomberg.com, materiały własne