Volkswagen ogłosił amerykańskie ceny elektrycznego kompaktowego SUV-a ID.4, który od około tygodnia produkowany jest w fabryce niemieckiego producenta w Chattanooga w stanie Tennessee. Nowością jest akumulator o pojemności 62 kWh (zasięg 208 mil – ok. 330 km), którego zastosowanie pozwoliło obniżyć cenę pojazdu. Za model Standard trzeba będzie zapłacić niecałe 37,5 tys. USD (ok. 172 tys. zł). Elektryczny SUV będzie produkowany w trzech wersjach. Pierwsze auta mają trafić do amerykańskich dealerów jesienią.
Niższa cena wejścia
Obecnie montowany w Chattanooga, ID.4 jest oferowany w trzech wersjach – „Standard”/”Pro”, „S” i „S Plus” – z opcją akumulatorów 62 kWh i 82 kWh oraz napędem na tylne lub wszystkie koła. Podstawowy model ID.4 w wersji Standard, jest wyposażony w nowy akumulator o pojemności 62 kWh, co pozwoliło zaoferować niższą „cenę wejścia” na rynku amerykańskim. Wstępnie szacowany przez producenta zasięg wynosi 208 mil (EPA).
Ceny poszczególnych wariantów wahają się od 37 495 USD za edycję Standard, natomiast wariant „Pro” będzie kosztował klientów co najmniej 42 495 USD. Topowy model, ID.4 AWD Pros S Plus wyceniono na niemal 54 tys. USD.
Do 440 km zasięgu
Jeśli chodzi o moc elektrycznego układu napędowego, pojedynczy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi zasila tylne koła i zapewnia 150 kW mocy. W modelu ID.4 Pro zastosowano baterię o pojemności 82 kWh, która pozwala na uzyskanie zasięgu szacowanego przez producenta na 275 mil (440 km), natomiast w modelach ID.4 AWD Pro do przedniej osi dodano silnik asynchroniczny, co daje moc 220 kW i zasięg szacowany przez EPA na 255 mil (410 km).
Więcej mocy
Z fabryki w Chattanooga ma zjeżdżać ok. 7000 aut miesięcznie, ale moce produkcyjne mają zostać zwiększone w 2023 roku. Volkswagen rozgląda się za kolejną lokalizacją fabryki na kontynencie amerykańskim. W ciągu najbliższych pięciu lat niemiecki koncern zainwestuje w zakłady w Ameryce Północnej 7,1 mld dolarów.
Od debiutu w 2021 roku do klientów na całym świecie dostarczono ponad 190 tysięcy egzemplarzy ID.4, co czyni model najpopularniejszym autem elektrycznym Volkswagena.
Źródło: na podstawie Volkswagen, własne