Podczas targów IAA we Frankfurcie odbyła się premiera BMW i Hydrogen NEXT, zasilanego wodorowymi ogniwami paliwowymi. Jak podkreśla koncern z Monachium, pojazdy napędzane wodorem stanowią alternatywę i uzupełnienie oferty elektrycznych układów napędowych.
W 2022 roku BMW Group planuje zaprezentować kolejną generację elektrycznych układów napędowych wykorzystujących technologię wodorowych ogniw paliwowych w niewielkich seriach pojazdów opartych na obecnym modelu BMW X5. Koncept i Hydrogen NEXT stanowi zapowiedź wersji produkcyjnej zapowiadanego FCEV. BMW Group zamierza wprowadzić na rynek pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi najwcześniej w 2025 roku. Ostateczny termin zależy w dużej mierze od uwarunkowań rynkowych.
W 2013 roku BMW Group i Toyota Motor Corporation nawiązały współpracę w celu rozwoju technologii wodorowych. Od lata 2015 roku w dziale badań bawarskiego koncernu testowana jest niewielka flota prototypowych BMW serii 5 GT zasilanych wodorem, wyposażonych we wspólnie zaprojektowany układ napędowy z pakietem ogniw paliwowych Toyoty.
W styczniu 2017 roku BMW Group i Toyota rozpoczęły kooperację jedenastoma firmami energetycznymi, transportowymi i produkcyjnymi w celu powołania globalnej inicjatywy o nazwie Hydrogen Council (Rada ds. Wykorzystania Wodoru). Jak informuje BMW, celem projektu jest wypracowanie wspólnej wizji, a w dłuższej perspektywie przeprowadzenie „rewolucji energetycznej” napędzanej wodorem. W czerwcu 2019 roku do Rady ds. Wykorzystania Wodoru należało już 60 podmiotów.
press.bmwgroup.com, materiąły własne