Hyundai zaprezentował kompaktowego, w pełni elektrycznego SUVa – model Kona Electric.
Pojazd będzie dostępny na rynku w dwóch odmianach różniących się mocą oraz pojemnością baterii.
Wersja podstawowa została wyposażona w silnik elektryczny o mocy 135 KM. Pojazd otrzymał akumulatory trakcyjne o pojemności 39,2 kWh, a jego zasięg teoretyczny to 300 km. Elektryczny crossover Hyundaia przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy i może się rozpędzić maksymalnie do 167 km/h.
Druga odmiana dostarcza 204 KM. Baterie o łącznej pojemności 64 kWh zapewniają w tym przypadku zasięg 470 km. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna, w porównaniu do wersji bazowej, pozostała bez zmian. Moment obrotowy obu odmian to 395 Nm.
Szybkie ładowanie DC z mocą 100 kW trwa ok. 54 minut (do 80% ). Uzupełnianie energii z mocą 7,2 kW (AC) zajmuje 6 godzin i 10 minut w wersji bazowej oraz 9 godzin i 40 minut w wersji z większą baterią.
Samochód został oparty na zupełnie nowej platformie. Mierzy 4 180 mm długości (o 15 mm więcej niż spalinowa Kona), 1 800 mm szerokości, jego wysokość to 1 570 mm (o 20 mm więcej niż odmiany spalinowe), zaś rozstaw osi – 2 600 mm.
Z zewnątrz uwagę przykuwają 17-calowe, aluminiowe felgi, światła wykonane w technologii LED, dwukolorowy dach oraz zamknięty grill, poprawiający aerodynamikę. Nabywcy pojazdu będą mieli do wyboru siedem różnych odcieni nadwozia.
Kierowca otrzyma do dyspozycji 7-calowy ekran dotykowy LCD oraz wyświetlacz typu head-up. Samochód został wyposażony w system inforozrywki, integrujący nawigację pokładową, media oraz technologie z dziedziny łączności m.in. Apple CarPlay oraz Android Auto. Nad bezpieczeństwem pasażerów będą czuwały liczne systemy z zakresu bezpieczeństwa pozwalające uniknąć kolizji czołowej, ostrzegające przed pieszymi oraz pojazdami znajdującymi się w martwym polu, a także sześć poduszek powietrznych.
hyundai.com, materiały własne