Hyundai Motor Group, w skład którego wchodzą m.in. takie spółki jak Hyundai Motor Company, KIA Motors oraz Genesis, poinformował o zamiarze dalszego rozszerzenia oferty w zakresie pojazdów zelektryfikowanych – hybrydowych, elektrycznych oraz wodorowych (FCEV). Według planów, do roku 2025 w portfolio koncernu mają znaleźć się 44 modele zelektryfikowane, a ich łączna sprzedaż wyniesie 1.67 miliona sztuk rocznie.
Ponadto, do 2030 roku HMG zamierza zainwestować równowartość ok. 7 mld dolarów w rozwój technologii ogniw paliwowych, w tym pojazdów z napędem wodorowym. W tym okresie roczny poziom produkcji modeli typu FCEV Hyundaia zwiększy się do 500 000. Liczba ta obejmie zarówno samochody pasażerskie jak i pojazdy użytkowe.
Jednocześnie koncern inwestuje również w technologie jazdy autonomicznej. W ramach pilotażowego projektu, do 2021 r. Hyundai Motor Group wprowadzi na koreańskie ulice flotę samosterujących taksówek-robotów.
Hyundai ujawnił niedawno polskie ceny całkowicie elektrycznego SUVa Kona Electric. Odmiana podstawowa pojazdu o zasięgu 289 km (WLTP) i mocy 136 KM kosztuje 165 900 zł. W europejskiej ofercie Hyundaia znajdują się ponadto inne modele EV: IONIQ Electric, IONIQ Plug-in oraz niedostępny w Polsce crossover NEXO zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi.
hyundai.news, materiały własne