Na początku marca 2020 r. Hyundai rozpocznie produkcję elektrycznego modelu Kona Electric w czeskiej fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). W pierwszym roku z taśm montażowych zakładu zjedzie 30 000 pojazdów. Jak zapowiada Hyundai, rozpoczęcie produkcji w Czechach pozwoli na trzykrotne zwiększenie dostępności modelu Kona Electric na Starym Kontynencie oraz znaczne skrócenie czasu oczekiwania na samochód.
Dong Woo Choi, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe, powiedział:
„Wraz z rozpoczęciem produkcji modelu Kona Electric w HMMC, Hyundai umacnia się na pozycji wiodącego dostawcy rozwiązań z dziedziny elektromobilności w Europie. Uruchomienie produkcji w Europie, postrzegamy jako rozszerzenie naszej filozofii „wyprodukowany w Europie dla Europy” , a także poprawę w obsłudze europejskich klientów. Dodatkowo umacniamy pozycję Europy jako miejsca produkcji przyszłych rozwiązań mobilności”.
Ogniwa do modelu Kona Electric również będą pochodziły z Europy. Przygotowania czeskiej fabryki do produkcji elektrycznego SUVa trwały od ostatnich kilku miesięcy. Hyundai wprowadził znaczne zmiany w łańcuchu produkcyjnym, zwłaszcza w tłoczni i spawalni. Kona Electric to pierwszy samochód z dachem w kolorze różnym od lakieru nadwozia, produkowany w fabryce HMMC. W konsekwencji gruntowne zmiany objęły również lakiernię oraz proces lakierowania. Kona Electric ma być montowany na tej samej linii produkcyjnej co modele i30 i Tucson, dlatego linia finalnego montażu musiała zostać odpowiednio wyposażona, a pracownicy przeszli dodatkowe szkolenia. Wybudowano także nowy magazyn do przechowywania baterii z oddzielnym łańcuchem dostaw. Zakład jest silnie zautomatyzowany, co oznacza, że zestawy baterii dostarczane są na nowo powstałą linię montażową przez roboty.
W 2020 r. Hyundai zamierza dostarczyć dla klientów z Europy w sumie około 80 000 samochodów całkowicie elektrycznych. Będą to modele Kona Electric, IONIQ Electric oraz elektryczny SUV z wodorowymi ogniwami paliwowymi NEXO. W roku bieżącym koreański koncern planuje stać się największym dostawcą pojazdów zeroemisyjnych w Europie.
.
hyundai.news, materiały własne