Hyundai zaprezentował zmodyfikowaną gamę modelu IONIQ. Samochód występuje w odmianie hybrydowej, jako hybryda typu plug-in oraz pojazd całkowicie elektryczny. Modyfikacje objęły m.in. zmienioną stylistykę nadwozia i wnętrza oraz wprowadzenie nowych systemów bezpieczeństwa i funkcji w zakresie łączności.
Zeroemisyjna wersja IONIQ Electric została wyposażona w większy akumulator trakcyjny – 38,3 kWh, zamiast 28 kWh jak do tej pory. W konsekwencji samochód dysponuje o 36% większą ilością energii, a jego zasięg na jednym ładowaniu wzrósł do 294 km według cyklu WLTP.
Silnik elektryczny pojazdu rozwija 136 KM mocy i 295 Nm momentu obrotowego (poprzednio moc wynosiła 120 KM). Wzrosła także moc pokładowej ładowarki – z 6,6 kW do 7,2 kW. Samochód został przystosowany do ładowania z mocą 100 kW.
Od wprowadzenia modelu IONIQ na rynek w 2016 r., Hyundai sprzedał ponad 60 000 egzemplarzy wszystkich wersji tego pojazdu. W portfolio koreańskiej marki znajduje się ponadto całkowicie elektryczny SUV Kona Electric oraz NEXO zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Nowy IONIQ Hybrid oraz Plug-in będą dostępne od lipca 2019 r. We wrześniu dołączy do nich odmiana całkowicie elektryczna.
hyundai.news, materiały własne