Toyota Motor Europe ogłosiła wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2018 roku. Firma dostarczyła klientom 280 300 samochodów Toyoty i Lexusa, o 4% więcej niż w tym samym okresie 2017 roku. Udział w rynku Toyota Motor Europe wzrósł o 0,1 punktu procentowego do 5,1%.
Europejczycy kupili w pierwszych trzech miesiącach roku 125 400 hybryd japońskiego producenta, o 18% więcej rok do roku. Samochody elektryczno-spalinowe stanowią obecnie 45% całkowitej sprzedaży Toyota Motor Europe, zaś w krajach Europy Zachodniej ich udział wzrósł do 55%.
Przyczyniła się do tego duża popularność, jaką wśród klientów cieszy się crossover C-HR. Wersja hybrydowa odpowiada za 80% sprzedaży tego modelu. Dobry wynik w pierwszym kwartale to także efekt rekordowej sprzedaży Yarisa Hybrid, Aurisa Hybrid i RAV4 Hybrid.
Jak powiedział dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe:
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że bardzo dobra sprzedaż Toyoty w 2017 roku znalazła kontynuację w tym roku. Europejski rynek samochodów nadal rośnie, ale nasze wyniki są jeszcze lepsze. Spodziewam się, że 2018 rok zakończy się kolejnymi wzrostami sprzedaży, szczególnie aut hybrydowych”.
Sprzedaż hybryd marki Toyota osiągnęła poziom 113 100 egz., o 20% więcej niż rok wcześniej. W Europie Zachodniej hybrydy stanowią 53% sprzedaży marki, zaś w Europie Wschodniej 13%. Łącznie samochody elektryczno-spalinowe odpowiadają za 43% sprzedanych samochodów Toyoty w Europie. Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi były Yaris Hybrid (33 400 egz.), Toyota C-HR Hybrid (29 900 egz.) oraz Auris Hybrid (24 900 egz.).
Sprzedaż Priusa w wersji Plug-in hybrid wyniosła 1 017 egz, zaś wodorowego, zeroemisyjnego modelu Mirai – 29 egz.
Polscy kierowcy kupili w pierwszym kwartale 4 381 pojazdów hybrydowych Toyoty. Łącznie od początku obecności hybryd w Polsce Toyota sprzedała 36 099 tych samochodów.
toyotanews.pl, materiały własne