UDOSTĘPNIJ

toyotanews.pl, newsroom.toyota.co.jp, materiały własne

Podczas rozpoczynającego się 25 października 45 Salonu Samochodowego w Tokio (otwartego dla publiczności od 27 października do 05 listopada), Toyota zaprezentuje nowe samochody o napędzie hybrydowym.

Koncepcyjny model GR HV SPORTS nawiązuje formą nadwozia do klasycznych pojazdów sportowych japońskiej marki. Samochód otrzymał dach typu targa, w który w przeszłości zostały wyposażone także Toyota Sports 800 i Toyota Supra.

Wykorzystany w pojeździe układ napędowy Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) jest wariantem najnowszej technologii hybrydowej opracowanej dla bolidu TS050 Hybrid, biorącego udział w wyścigach długodystansowych.

GR HV SPORTS to klasyczny samochód sportowy wyposażony w reflektory LED, aluminiowe obręcze kół oraz tylny dyfuzor. Matowy czarny lakier nadwozia ma podkreślać moc i dynamikę pojazdu. Samochód dysponuje 4395 mm długości, 1805 mm szerokości i 1280 mm wysokości.

We wnętrzu znajdują się dwa sportowe fotele, za którymi zamocowano baterię trakcyjną. Automatyczną skrzynię biegów GR HV SPORTS można  przełączyć na tryb manualny z 6 przełożeniami. Zamontowana centralnie bateria trakcyjna przyczynia się do lepszego zbalansowania auta i poprawy osiągów. Silnik benzynowy zamontowano z przodu, zaś napęd przenoszony jest na tylną oś, podobnie jak w Toyocie GT86.

Podczas tokijskich targów Toyota zaprezentuje ponadto model Tj CRUISER, łączący cechy dostawczego vana oraz dynamiczny design SUV-a. Pojazd ukaże się na rynku również w wariancie hybrydowym.

Czteroosobowy samochód dysponuje 4300 mm długości, 1775 mm szerokości i 1620 mm wysokości. Rozstaw osi pojazdu wynosi 2750 mm.

Siedzenia pasażerskie po złożeniu tworzą płaską podłogę. We wnętrzu samochodu mieszczą się przedmioty o długości do 3 m, takie jak deski surfingowe czy rowery. Na tyłach foteli i bocznych ścianach znajdują się punkty do zaczepiania lin mocujących. Szeroka tylna klapa, a także duże wejścia po odsunięciu bocznych drzwi pozwalają na łatwy załadunek sporych bagaży, w tym sprzętu sportowego. Siedzisko fotela tuż za miejscem kierowcy można podnieść, aby zrobić miejsce na podłodze na paczki czy zakupy.

W zależności od wersji, moc będzie przekazywana na przednie, bądź na wszystkie koła.

Toyota zademonstruje w Tokio także model Century w nowej, trzeciej odsłonie – to flagowa limuzyna japońskiego koncernu, której kolejne generacje produkowane są od 1967 r. Niedostępny na europejskim rynku pojazd zostanie wyposażony w hybrydowy układ napędowy. Jego spalinowym sercem będzie pięciolitrowy silnik V8. Dzięki licznym modyfikacjom, w tym zwiększonemu rozstawowi osi, model ma oferować jeszcze większą dawkę luksusu niż do tej pory.

 

 

WIĘCEJ

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA