Honda, w swoim europejskim centrum badawczo-rozwojowym zlokalizowanym w niemieckim Offenbach, zainwestowała w zaawansowaną dwukierunkową technologię ładowania, która pomaga w efektywniejszym zarządzaniu energią na terenie placówki. Projekt powstał we współpracy z EVTEC i The Mobility House. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, to kolejny krok na drodze do „zeroemisyjnego społeczeństwa”.
System będzie w przyszłości dostępny dla gospodarstw domowych. Umożliwia dwukierunkowe przesyłanie energii, zarówno z sieci, jak i do sieci.
Podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Honda zaprezentowała system dystrybucji energii Power Manager. Umożliwia on transfer energii pomiędzy pojazdami elektrycznymi a siecią dzięki wykorzystaniu technologii V2G. Nowy projekt jest rozwinięciem tego systemu na większą skalę.
Poprzez dwukierunkowy transfer energii, prąd jest pobierany z sieci lub generowany przez panele fotowoltaiczne i ładuje akumulatory trakcyjne pojazdów elektrycznych podłączonych do systemu. Jednocześnie energia zgromadzona w akumulatorach EV może być przesłana z powrotem, co pomaga ustabilizować sieć.
System pozwoli na zoptymalizowanie procesu zarządzania energią w niemieckim centrum badawczo-rozwojowym Hondy i w zmaksymalizowaniu wykorzystania energii słonecznej. Projekt umożliwi również przetestowanie interakcji, kompatybilności i przepływu mocy między poszczególnymi komponentami, w tym akumulatorami do EV i ogniwami fotowoltaicznymi.
System wspomoże ponadto zaawansowaną ładowarkę do EV, która została zainstalowana w placówce w Offenbach latem tego roku. Honda twierdzi, że to najbardziej zaawansowane urządzenie tego typu na świecie. Urządzenie dostarcza prąd o mocy do 150 kW i pozwala na jednoczesne ładownie 4 pojazdów korzystających z różnych złącz. Od czerwca odbyło się tam 447 sesji ładowania, co pozwoliło na redukcję emisji CO2 o 3,87 tony.
Honda zapowiedziała niedawno, że w 2022 r. wprowadzi do sprzedaży samochody elektryczne, które będą dysponować zasięgiem 240 km już po 15 minutach od rozpoczęcia ładowania.
hondanews.eu, materiały własne