Honda poinformowała, że całkowicie elektryczny, miejski model e zostanie wyposażony w silnik elektryczny generujący ok. 150 KM oraz moment obrotowy powyżej 300 Nm. Samochód otrzyma akumulator litowo-jonowy o pojemności 35,5 kWh. W konsekwencji jego zasięg na jednym ładowaniu wyniesie ponad 200 km. Uzupełnianie energii przy pomocy stacji DC do 80% pojemności baterii ma zajmować 30 minut.
Jak ujawniła Honda, akumulator modelu e jest umieszczony nisko pod podłogą, dzięki czemu, środek ciężkości samochodu znajduje się około 50 cm od linii podłoża. Rozkład masy wynosi 50:50, zaś promień skrętu 4,3 metra. W samochodzie zastosowano niezależny układ kolumn McPherson’a na każdym z czterech kół. W konsekwencji, model e ma się sprawdzać szczególnie dobrze podczas dynamicznej jazdy w warunkach miejskich.
Honda e zaoferuje funkcję Single Pedal Control, która umożliwia kierowcy przyspieszenie i spowolnienie samochodu tylko za pomocą pedału przyspieszenia. Gdy pedał zostanie wciśnięty do podłogi, samochód przyspieszy, a po jego zwolnieniu nastąpi automatyczne hamowanie regeneracyjne i pojazd zwolni.
Wersja produkcyjna modelu e Prototype zostanie zaprezentowana przed końcem 2019 r. Według planów, do 2025 r. wszystkie samochody Hondy oferowane w Europie zostaną wyposażone w zelektryfikowane układy napędowe.
hondanews.eu, materiały własne