Konsorcjum złożone z Mitsubishi, Hitachi oraz Engie wykorzystuje baterie samochodów elektrycznych jako magazyny energii dla biurowca. Partnerzy realizują projekt na terytorium Holandii. Jego celem jest zbadanie, w jaki sposób pojazdy elektryczne mogą przyczynić się do zwiększenia udziału energii odnawialnej wykorzystywanej przez budynki biurowe.
W ramach pierwszej demonstracji projektu, konsorcjum podłączyło ładowarkę typu V2X (vehicle-to-everything) do biurowca Engie, zlokalizowanego w mieście Zaandam. Opracowane przez Hitachi urządzenie może nie tylko naładować baterie samochodu elektrycznego, ale również przekazać energię do budynków oraz sieci. Do ładowarki można bezpośrednio podłączyć panele fotowoltaiczne oraz zewnętrzny magazyn energii, znacznie zwiększając jej wydajność.
Jak informuje konsorcjum, technologia V2B (vehicle-to-building) może odegrać kluczową rolę w redukcji emisji dwutlenku węgla oraz obniżeniu kosztów energii elektrycznej zużywanej przez przedsiębiorstwa.
Ładowarka V2X jest podłączona do systemu zasilania budynku, a kiedy biurowiec generuje za pomocą paneli słonecznych więcej energii niż potrzebuje, zostaje ona zmagazynowana w bateriach samochodu elektrycznego. W razie potrzeby, energia może zostać przekazana do sieci. Akumulatory EV pełnią funkcję zarówno magazynu energii, jak również jej źródła na wypadek sytuacji awaryjnych.
W ramach partnerstwa, Hitachi dostarczyło ładowarkę v2X oraz technologię umożliwiającą integrację energetyczną pomiędzy samochodem i biurowcem, a także samochodem i siecią.
Engie stworzyło Inteligentny Budynek poprzez połączenie pojazdu z systemem zasilania biurowca przez V2X oraz zintegrowanie go z panelami fotowoltaicznymi lub innymi źródłami energii odnawialnej.
Z kolei Mitsubishi dostarczyło hybrydowego SUVa Outlander PHEV, który pełni w projekcie rolę magazynu energii.
mitsubishi-motors.com, materiały własne