Sprzedaż zelektryfikowanych pojazdów Grupy Volkswagena w 2018 r. wyniosła ok. 100 000 egzemplarzy, co wiąże się ze wzrostem o 30% względem roku 2017. Ok. 1/3 sprzedanych EV stanowiły samochody całkowicie elektryczne, zaś pozostałą część – hybrydy typu plug-in.
Sprzedaż PHEVów koncernu wzrosła o 20% r/r. Wynik byłby o wiele lepszy, gdyby nie wprowadzenie procedury testowej WLTP, która spowodowała wycofanie niektórych hybryd plug-in z oferty (m.in. Golfa GTE oraz Passata GTE). Oba modele pojawią się ponownie w salonach w roku bieżącym.
Marka Volkswagen dostarczyła do klientów ok. 50 000 EV. Najpopularniejszym modelem całkowicie elektrycznym w jej ofercie pozostaje e-Golf. W listopadzie Volkswagen rozpocznie produkcję hatchbacka ID. Według zapowiedzi, ceny modelu w Niemczech mają się rozpoczynać od 30 000 euro (ok. 129 tys. zł).
Pozostałe marki koncernu z Wolfsburga przygotowują się do wprowadzenia do salonów kolejnych pojazdów typu BEV. Audi w marcu zamierza rozpocząć dostawy zeroemisyjnego modelu e-tron. Jak do tej pory, klienci złożyli rezerwacje na ok. 16 tys. egzemplarzy samochodu.
Z kolei Porsche rozpocznie w 2019 r. sprzedaż całkowicie elektrycznego Taycana, który pod względem ceny będzie pozycjonowany pomiędzy Cayenne a Panamerą.
europe.autonews.com, bloomberg.com, volkswagen-newsroom.com, materiały własne