To już trzecia znana marka, obok Nissana i BMW, która nawiązała współpracę z GreenWay Polska na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce.
– Projekt wpisuje się w realizowaną przez nas strategię rozwoju elektromobilności w Polsce – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska. – Oprócz tego, że chcemy promować samochody elektryczne jako realną alternatywę dla spalinowych i umożliwić przemieszczanie się nimi nawet na długie dystanse, przyświeca nam też cel ograniczenia emisji zanieczyszczeń powietrza oraz dążenie do obniżenia poziomu hałasu, przede wszystkim w miastach. Stawiamy na współpracę
z producentami samochodów, które pomagają chronić środowisko i wpływają na poprawę warunków życia Polaków, a jednocześnie wspomagają rozwój innowacyjnych technologii – dodaje Rafał Czyżewski.
Nowi właściciele elektryków marki Renault otrzymają kartę GreenWay z pakietem bezpłatnego ładowania ważnym przez 3 lata.
Kierowcy kupujący samochody elektryczne w autoryzowanych salonach Renault otrzymają od dealera kartę GreenWay wraz z pakietem bezpłatnego ładowania. Ponadto otrzymają wsparcie zarówno
w zakresie użytkowania samochodów, jak i efektywnego ich ładowania w sieci GreenWay. Dodatkowo, kierowcy dowiedzą się także, jak korzystać z ładowania nie tylko w Polsce, ale też
w innych krajach Europy.
– Karty dostępowe GreenWay będą dystrybuowane przez sieć autoryzowanych partnerów Renault do nabywców elektrycznych modeli Renault (Renault Zoe, Renault Kangoo Z.E.). Karty będą przedpłacone kwotą 3 tys. złotych, co oznacza, że kierowca korzystający z naszej sieci przejedzie bezpłatnie około 15 tys. kilometrów – informuje Edyta Szczęśniak, manager PR i marketingu GreenWay Polska. – Oferta jest finansowana wspólnie przez Renault i GreenWay.
Elektryczne Renault na polskie drogi
Rozwój elektromobilności leży na sercu obu firmom. Obecna oferta może być wstępem
do rozszerzenia współpracy w przyszłości.
– Elektryczne Renault jest bardzo popularne na zachodzie Europy, ale w Polsce jeździ ich stosunkowo mało – mówi Andrzej Gemra, zastępca dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów. – Chcemy spopularyzować te bardzo ekonomiczne modele samochodów elektrycznych także na polskim rynku. Współpraca z GreenWay może znacząco się do tego przyczynić. Zdajemy sobie sprawę z tego, że osoby posiadające samochód elektryczny lub planujące jego zakup w naszym kraju częściej muszą pokonać więcej barier, niż kierowcy na Zachodzie.
– Dążymy to tego, aby podróż autem elektrycznym była dla kierowców dobrym doświadczeniem, bez względu na to, czy poruszają się po mieście, czy wyjeżdżają w daleką drogę – mówi Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland.
greenwaypolska.pl, materiały własne