UDOSTĘPNIJ

GreenWay Polska, firma, która buduje największą w kraju sieć publicznych ładowarek do samochodów elektrycznych, poinformowała, że posiada już blisko 1250 zarejestrowanych użytkowników.

Jak podaje spółka, oznacza to, że właściciele około 75 proc. EV zarejestrowanych w Polsce chcą korzystać z sieci GreenWay.

Najpopularniejszymi pojazdami wśród użytkowników sieci są Tesla Model S, Nissan Leaf i BMW i3 –  stanowią ponad 60 proc. samochodów, których kierowcy użytkują ładowarki GreenWay. Najwięcej klientów – ponad 350 – zarejestrowanych jest w Mazowieckiem. Kolejne województwa to Małopolskie, Śląskie i Pomorskie, gdzie liczba EV w sieci GreenWay łącznie przekracza 250.

Jak powiedział Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska:
„Karty zaczęliśmy wydawać we wrześniu ubiegłego roku. Do chwili obecnej wydaliśmy ich ponad 1380. Najwięcej w ciągu ostatniego kwartału, kiedy wysłaliśmy do klientów łącznie ponad 450 kart”.

Liczba wydanych kart jest wyższa niż liczba użytkowników (1250), ponieważ część klientów GreenWay to osoby lub firmy posiadające więcej niż 1 samochód elektryczny. Spółka poinformowała ponadto o wprowadzeniu nowych rozwiązań dla klientów, które mają ułatwiać korzystanie z sieci. Dzięki Portalowi Kierowcy użytkownik EV będzie mógł m.in. uruchomić ładowanie samodzielnie, bez użycia karty RFID, która do tej pory była do tego celu niezbędna. Portal Kierowcy umożliwia także bieżące sprawdzanie stanu poszczególnych stacji w czasie rzeczywistym, co ważne jest zwłaszcza dla osób w podróży. Z kolei w Portalu Klienta użytkownicy sieci będą mogli śledzić rozliczenia za sesje ładowania.

W marcu bieżącego roku ujawniono cennik GreenWay Polska. Firma zapowiadała opracowanie i wprowadzenie taryf za swoje usługi od momentu powstania w grudniu 2016 r. Cennik zacznie obowiązywać począwszy od 7 maja 2018 r. Na stacjach sieci można będzie ładować samochód także bez dokonania uprzedniej rejestracji, ale wówczas będzie to droższe o 20 proc. w przypadku ładowania szybkiego i o 25 proc. w przypadku ładowania półszybkiego.  Zarejestrowane osoby zachowają możliwość korzystania z sieci, jeśli podadzą dodatkowe, niezbędne dane umożliwiające rozliczanie za usługi. Chodzi głównie o dane karty płatniczej, których brak spowoduje zablokowanie karty RFID z dniem wejścia w życie cennika, a w konsekwencji niemożność korzystania z ładowarek sieci.

GreenWay Polska do 2020 roku planuje instalacje 200 stacji ładowania samochodów elektrycznych, w tym 10 ultraszybkich i 135 szybkich. W miejscach o zwiększonym zapotrzebowaniu na usługi ładowania zostaną zainstalowane magazyny energii, które skrócą czas oczekiwania na ładowanie, a także zmniejszą obciążenie sieci energetycznej w godzinach szczytu. Spółka planuje także rozwój sieci wraz z zainteresowanymi partnerami. Oprócz usług ładowania, firma świadczyć będzie usługę zarządzania infrastrukturą ładowania na zlecenie innych podmiotów.

 

 

greenwaypolska.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA