UDOSTĘPNIJ

Spółka GreenWay Polska poinformowała, że zamknęła I półrocze 2018 r. z 37 działającymi stacjami ładowania mogącymi obsłużyć prawie 90 samochodów jednocześnie i 27 stacjami czekającymi na odbiory UDT, umożliwiające dopuszczenie ładowarek do użytkowania. W łącznej liczbie punktów ładowania zawarte są także ładowarki wybudowane przez innych inwestorów, ale obsługiwane przez gdyńską firmę w ramach zawartych umów.

Liczba użytkowników zarejestrowanych w sieci GreenWay Polska wzrosła o ponad 80% w stosunku do końca grudnia 2017 r. i wynosi obecnie 1,7 tys. z czego ponad 300 to klienci zagraniczni. Spółka szacuje, że ponad 80% użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce to jej klienci.

W pierwszym półroczu 2018 r. klienci GreenWay zrealizowali 14 tys. sesji ładowania, pobierając ponad 220 tys. kWh energii, co umożliwiło przejechanie blisko 1,4 mln km.

Najbardziej popularne jest złącze CHAdeMO wykorzystywane w 78% sesji ładowania. Standard CCS odpowiada za 11%, a złącze AC za 9% sesji. Kierowcy najchętniej ładują swoje auta w godzinach porannych między 9:00 a 12:00, a następnie w godzinach popołudniowych około godziny 18:00.

Jak powiedział Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska:
„Od kiedy wprowadziliśmy opłaty, widać zmiany w sposobie ładowania samochodów. Po pierwsze, czterokrotnie spadła miesięczna liczba sesji ładowania. Duży wpływ na to miało istotne ograniczenie korzystania z naszej sieci przez firmy taksówkowe i carsharing, które generowały wcześniej ponad 20% popytu na nasze usługi, korzystając z oferty bezpłatnego ładowania i często ograniczając dostęp do naszych ładowarek. Po drugie – ładujemy krócej – teraz jest to ok. 43 minut podczas jednej sesji. Wzrosła za to o 10 % ilość pobieranej energii podczas jednej sesji, a także udział ładowania prądem stałym”.

Ponadto, od chwili wprowadzenia cennika, zmieniła się struktura wykorzystywanych ładowarek. Obecnie znacznie bardziej popularne są ładowarki zlokalizowane przy trasach przelotowych np.
w Łomży, czy w Piotrkowie Trybunalskim.

„W niektórych ładowarkach odnotowaliśmy znaczący wzrost liczby sesji, np. przy autostradzie A1 w Starych Jabłonkach o 50%, czy o 30% przy A2 w Korczowej Dolinie. Udział ładowania bez rejestracji w naszej sieci wynosi jedynie 2%. Bardzo nas cieszy także ciągły wzrost liczby nowych klientów, których przybywa nam w tempie wzrostu liczby samochodów elektrycznych w Polsce”, dodał Rafał Czyżewski.

Zdaniem prezesa GreenWay Polska, zmiany te podobnie przebiegały w innych krajach, gdzie po okresie darmowego ładowania wprowadzano cenniki.

Rafał Czyżewski zaznaczył:
„Udział ładowania płatnego będzie rósł. Kluczowe jest tu nie tylko adekwatne rozmieszczenie stacji ładowania, ale też jakość obsługi kierowcy, który chce mieć  do dyspozycji aktualne informacje i proste rozwiązania dotyczące np. rozliczania płatności czy obsługi mobilnej”.

Spółka GreenWay Polska do 2020 roku planuje instalacje 200 stacji ładowania samochodów elektrycznych,  w tym 10 ultraszybkich i 135 szybkich. W miejscach o zwiększonym zapotrzebowaniu na usługi ładowania zostaną zainstalowane magazyny energii, które skrócą czas oczekiwania na ładowanie, a także zmniejszą obciążenie sieci energetycznej w godzinach szczytu. Spółka planuje także rozwój sieci wraz z zainteresowanymi partnerami. Oprócz usług ładowania, firma świadczyć będzie usługę zarządzania infrastrukturą ładowania
na zlecenie innych podmiotów.

Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu Łącząc Europę.

greenwaypolska.pl, materiały własne

UDOSTĘPNIJ

Zobacz również:

PARTNERZY

NEWSLETTER

Zapisz się do naszego newslettera! Bądź na bieżąco z nowościami z rynku paliw alternatywnych

FACEBOOK

POLECANE

ŚLEDŹ NAS NA